آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اینکه دینداری در جامعه با وجود تبلیغات زهرآگین دشمنان در ماهواره‌ها و فضای مجازی و… مانده، حاصل گفتار و عمل روحانیت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز طی دیدار با چند تن از اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی در قم بیان کرد: روحانیت در تاریخ تشیع و تاریخ اسلام همواره نقش رهبری، پیشوایی و جلوداری را داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و حرکت با مقتضای هر زمان برای روحانیت در طول تاریخ مهم بوده، افزود: روحانیت چند مسئله را به عنوان مسئله اساسی خودش تلقی کرده که اولین آنها نقش هدایت‌گری جامعه است.

 

وی ابراز کرد: روحانیون آگاه و بیدار در غم و شادی مردم شریک بوده‌اند و جنس آنها همانند انبیای الهی از جنس مردم است و نیز هرجایی که نیاز بوده، مقابل دشمنان قدرتمندانه ایستادگی و مبارزه کرده‌اند.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه ادامه داد: با همه تبلیغات زهرآگین دشمنان در ماهواره‌ها و فضای مجازی و… اگر دین و اعتقاداتی بین مردم مانده، حاصل گفتار و عمل روحانیت بوده است.

 

وی دومین محروم نقش‌آفرینی‌ روحانیت را خدمات اجتماعی دانست و گفت: روحانیت در بعد خدمات اجتماعی به مردم همچون سیل، زلزله، کرونا و… نیز دلسوزانه در صحنه حاضر شده‌اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سومین محور فعالیت مؤثر روحانیت، عرصه نظامی بوده، اظهار کرد: روحانیت عرصه هدایت‌گری، خدمت اجتماعی و نظامی را در کنار هم قرار می‌دهد و حرکتی با تأسی از امام حسین (ع) انجام می‌دهد که این نشان از وظیفه شناسی آنها است.

 

وی اذعان کرد: روحانیت به صورت کاملاً برجسته در جنگ مقابل رژیم بعثی حاضر شد به طوری که هر گردانی نیاز داشت که افرادی پیش‌قدم شوند و مین‌ها را از بین ببرند، این روحانیون بودند که راه را برای رزمندگان باز می‌کردند.

 

آیت‌الله حسینی در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: این برنامه، یک پیام بزرگی در این شرایط خاص کشور است که روحانیت هرجا نیاز به ورود داشته، در میدان حاضر شده‌اند و آینده نیز این‌چنین خواهد بود.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه