[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری استاد حوزۀ علمیه قم با تأکید بر اینکه زندان رفتن امام کاظم(ع)، بخشی از طرح امامت ایشان بود، گفت: همان امامی که در زندان است، باب‌الله، جنب‌الله و وجه‌الله است و در همان زندان، در شب قدر، همۀ ملائکه و روح بر او نازل […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری استاد حوزۀ علمیه قم با تأکید بر اینکه زندان رفتن امام کاظم(ع)، بخشی از طرح امامت ایشان بود، گفت: همان امامی که در زندان است، باب‌الله، جنب‌الله و وجه‌الله است و در همان زندان، در شب قدر، همۀ ملائکه و روح بر او نازل می‌شوند و زمام کائنات را در دست دارد.

وی اظهار کرد: «احسن الحال» این است که انسان در تحولات این عالم با خدا زندگی کند؛ نه روز خطر مأیوس باشد و نه روز خوشی مغرور.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری دربارۀ تأثیر ابتلائات در جبهۀ حق و دشمن اظهار کرد: ابتلائات، برای دشمنان عذاب است، اما برای مؤمنین نوعی هشدارباش است.

این استاد حوزۀ علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر انسان زودتر هوشیار و از غفلت خارج شود و درسی را که از امتحان باید بگیرد، زودتر بگیرد، ابتلا هم زودتر جمع می‌شود، و گرنه باید زمان طبیعی‌اش بگذرد. خداوند در داستان حضرت یونس می‌فرماید: «لَوْلا أَنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُسَبِّحِینَ لَلَبِثَ فِی بَطْنِهِ إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ». /۸۸۲/ ۱۰۲/

[ad_2]