خدیجه دهواری، مدرس حوزه علمیه زینبیه سراوان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، اظهار کرد: زیادی از ابزارهای جدید و فناوری‌های نوین با تشریح خوبی وارد بازار می‌شوند، اما سر انجام مورد سوء استفاده قرار گرفته و به ابزاری ضد فرهنگی مبدل می‌شوند. مدرس حوزه علمیه زینبیه سراوان اضافه کرد: زیادی از سریال‌هایی […]

بلوغ زودهنگام؛ آسیب مستقیم استفاده از فضای مجازی

خدیجه دهواری، مدرس حوزه علمیه زینبیه سراوان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، اظهار کرد: زیادی از ابزارهای جدید و فناوری‌های نوین با تشریح خوبی وارد بازار می‌شوند، اما سر انجام مورد سوء استفاده قرار گرفته و به ابزاری ضد فرهنگی مبدل می‌شوند.

مدرس حوزه علمیه زینبیه سراوان اضافه کرد: زیادی از سریال‌هایی که از ماهواره به زبان فارسی پخش می‌شود، ذی ربط به خیانت همسران، از هم پاشیدن خانواده و بی بند و باری هست، در نتیجه به مرور زمان همین آثار را هم در جوامع به جا می‌گذارد.
وی گفته بود: یکی دیگر از فناوری‌هایی که علی‌رغم سودمند بودن، مبدل به ابزاری ضد ارزشی شده هست، محیط مجازی هست، به عنوان مثال، مذاکرات و تبادل‌هایی در این محیط صورت می‌گیرد که منتج به بلوغ زودهنگام کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی عنوان نمود: دسترسی آزاد و بدون کنترل به اطلاعات جنسی و در نتیجه بلوغ زودهنگام در کودکان و نوجوانان که می‌تواند پیامدهای بشدت ناگواری بر جامعه تحمیل کند، آسیب مستقیم استفاده از فضای سایبری هست.
مدرس حوزه علمیه زینبیه سراوان اضافه کرد: کارشناسان فرهنگی ما باید اهتمام کنند برای وقت ها فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی شایسته ای دارا باشند تا زمانی را که صرف استفاده از فضای سایبری می‌کنند، در راه مفیدی هزینه نمایند.

انتهای پیام