دکتر سقائیان نژاد به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر ۱۰۰ پروژه شهری با مبلغ نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال در اختیار شهروندان عزیز قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه شهردار قم امروز به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر از افتتاح پروژه های متعدد در قم داد و افزود: از جمله پروژه‌های شاخصی که در نخستین مرحله افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال بهره برداری شد، مجتمع فرهنگی ورزشی شهدای جودی در منطقه ۵ شهرداری قم و محله اسماعیل آباد است.

شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که قالب طرح «قم در مسیر تحول» افتتاح می‌شوند در دو حیطه سخت افزاری و نرم افزاری قرار دارند اضافه کرد: فاز سوم پیاده راه خیابان ارم یکی از پروژه‌های خوب برای آرامسازی اطراف حرم مطهر است که در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به آماده‌سازی ساختمان‌های اداری شهرداری‌های مناطق دو و سه اشاره کرد و افزود: فاز نخست بوستان زائر از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال است که قسمتی از بوستان هزار هکتاری را تشکیل می‌دهد.

دکتر سقائیان‌نژاد ادامه داد: افتتاح خیابان شهیدان برقعی که فرایند اجرای آن ۴۰ سال طول کشیده بود، از دیگر پروژه‌های کلان دهه فجر امسال است. همچنین پروژه فاز سوم خیابان شهید روحانی در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تا پایان سال در هر مقطع پروژه‌های شهری افتتاح خواهد شد؛ در تمام این مراحل یک یا دو پروژه شاخص هم وجود دارد که امیدواریم رضایتمندی خوبی برای شهروندان قمی به همراه آورد.

دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به رونمایی از ۵۲ اتوبوس شهری در مرحله نخست افتتاح پروژه‌های شهری قم خاطرنشان کرد: سال ۹۸ ناوگان اتوبوسرانی شهر قم نزدیک به ۱۱ سال عمر داشت و فرسوده محسوب می‌شد اما با اقداماتی که صورت گرفت این ناوگان اکنون جوان است.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌هایی که در سال‌های اخیر به ناوگان اتوبوسرانی شهر قم اضافه می‌شوند، به سیستم‌های هوشمند مجهز هستند گفت: با اتوبوس‌های هوشمند امکان اطلاع شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه وجود داشته و مدیریت خطوط برای شهرداری هم بسیار آسان‌تر و دقیق‌تر می‌شود. همه این اقدامات برای افزایش رضایتمندی مردم از خدمات اتوبوسرانی صورت می‌گیرد.

شهردار قم گفت: در آستانه چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، ایام مبارک ماه‌های شریف رجب و شعبان و شروع سال ۱۴۰۱؛ امیدواریم افتتاح این پروژه‌های عمرانی بتواند موجب پاسداشت خون شهدا، امیدواری نسل جوان، تکریم زائران عزیز و اقبال بیشتر مردم به نظام اسلامی شود.