رئیس اداره فضای سبز منطقه چهار شهرداری قم از احداث بوستان بزرگ زائر به وسعت ۲۹ هکتار با اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال بودجه واقع در منطقه چهار قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر کریمه، وحید امیرخانی رئیس اداره فضای سبز منطقه چهار شهرداری قم ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگارانی که به منظور بازدید از کلان پروژه‌های شهرداری قم در محل احداث بوستان «زائر» حاضر شده بودند، گفت: این بوستان با اختصاص ۱۱ میلیارد تومان به وسعت ۲۹ هکتار که ۵۵ هزار متر مربع آن را پارکینگ خودرویی زائران کریمه اهل بیت (ع) در برمی‌گیرد، در حال انجام عملیات عمرانی است.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ عدد آلاچیق و ۲۰ سکوی نشیمن که تا مرحله سقف پیش رفته است احداث شده، افزود: پنج زمین ورزشی به وسعت چهار هزار متر مربع که شامل زمین تنیس، اسکیت، والیبال و بازی کودکان است، ۱۲ هزار و ۵٠٠ متر مربع پیاده‌رو، آب‌نما، آب جاری، کمپ خانوادگی، آمفی تئاتر، مسیر دوچرخه سواری در اطراف بوستان از دیگر ویژگی‌های مهم و امکانات این بوستان است.

 

امیرخانی تاکید کرد: کاشت درخت اکالیپتوس و کاج در محدوده بوستان زائر مربوط به زمان گذشته است و بیشتر درختانی که برای کاشت در این بوستان در نظر گرفته شده‌اند، درختان مثمر مانند انار خوراکی،زیتون و نارون هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اصلاح شبکه آبیاری قطره‌ای این پروژه به وسعت ۱۵٠ هزار متر مربع صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در مرکز این بوستان «باغ ایرانی» احداث می‌شود که سنگ‌های طرح فرش در آن به کار رفته است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه