شهردار قم گفت: معاون رئیس‌جمهور، وزیر کشور و معاونین، مسئولان کشوری، استانی و مدیریت شهری پیگیر تأمین واگن برای مترو هستند که امیدواریم با همکاری مدیریت شهری مشهد این واگن‌ها به قم منتقل و اقدامات راه‌اندازی انجام شود.

به گزارش  شهرکریمه به نقل از شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد در بازدید رئیس دیوان محاسبات استان قم از پروژه مترو در ایستگاه شهید مطهری، با اشاره به وضعیت آماده بهره‌برداری از فاز نخست مترو اظهار داشت: همه مسائل برای انجام تست گرم آماده است و در صورت تأمین واگن می‌توان به‌زودی این تست و راه‌اندازی را انجام داد.

وی با بیان اینکه متأسفانه همراهی برای اینکه قم نیز به چرخه شهرهای ریلی بپیوندد وجود ندارد، ابراز کرد: قرارداد جدیدی با پوژن چین برای تأمین واگن انجام‌شده و ما حتی آماده انعقاد قراردادی جدا از آن برای تأمین واگن هستیم.

شهردار قم به رایزنی با مسئولان استانی و شهری مشهد برای قرض واگن اشاره کرد و گفت: معاون رئیس‌جمهور، وزیر کشور و معاونین، مسئولان کشوری،استانی و مدیریت شهری پیگیر این موضوع هستند که امیدواریم بتوانیم با همکاری مدیریت شهری مشهد این واگن‌ها به قم منتقل و اقدامات راه‌اندازی انجام شود.

وی با تقدیر از همکاری‌های دیوان محاسبات برای تأمین اوراق مشارکت پروژه مترو تصریح کرد: با همراهی و همکاری مناسب رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور، میزان اوراق مشارکت قطار شهری قم به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که قم در این زمینه بعد از تهران قرار گرفت.