به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛ ؛ آیت الله علوی گرگانی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد دهه کرامت که در دفتر معظم له برگزار شد،گفت:باید از این نشست ها حداکثر استفاده را کنیم و دهه کرامت مجال بسیار خوبی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) هست. […]

 به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛ ؛ آیت الله علوی گرگانی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد دهه کرامت که در دفتر معظم له برگزار شد،گفت:باید از این نشست ها حداکثر استفاده را کنیم و دهه کرامت مجال بسیار خوبی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) هست.

وی افزود: باید مجال ها را با ارزش بشماریم، خداوند مجال هایی را برای آدم گذاشته هست تا مردم اجتماع تشکیل دهند و برای اهل بیت (ع) جشن برگزار کرده و عزاداری کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح نمود: یکی از نیازهای جامعه تبلیغ معارف اهل بیت (ع) هست و بویژه در دهه کرامت باید جایگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را به مردم نمایش دهیم.

مرجع تقلید شیعیان گفته بود: برای برپایی مراسم برای اهل بیت (ع) کوشا باشیم و تأکید دارا باشیم تا تعالیم اسلامی را به خوبی تبلیغ نموده و استفاده نماییم.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر ضرورت ترویج معارف دینی در جامعه ابراز کرد: جایگاه اهل بیت (ع) باید تصریح گردد و مردم از برپایی نشست ها دهه کرامت برخوردار گردند.

آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: خداوند وجود حضرت معصومه (س) را ابزار ای برای تعلیمات دینی وعلمی قرار داد و امروز حوزه های علمیه مرکز ترویج علوم دینی در دنیا هست و مثل حوزه علمیه در دنیا وجود ندارد.

وی یادآورشد: به برکت وجود حرم حضرت معصومه (س) از کشورهای متفاوت به شهر قم می آیند و از علوم دینی برخوردار می گردند و بزرگانی که به درجات علمی رسیدند از وجود بارگاه کریمه اهل بیت (ع) هست.

‌‌حجت‌الاسلام‌ حبیب‌رضا ارزانی ‌با اشاره به کارهای ستاد دهه کرامت در یک دهه گذشته اظهار کرد: این ستاد در یک دهه فعالیت خود با بهره‌گیری از خرد جمعی و هم‌افزایی فکری به‌خوبی موفق شده برنامه‌های خود را به‌پیش ببرد.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی و کوشش در زمینه افزایش نشاط اجتماعی از مهم‌ترین اغراض ستاد دهه کرامت کشور هست،ابراز کرد: در ستاد دهه کرامت کشور، ۳۵ دستگاه متفاوت با یکدیگر همکاری و همکاری دارند، آسان سازی در روال برنامه‌ها و ایجاد بسترسازی‌های لازم برای فعالیت‌های سرور انگیز و بانشاط هدف عمده ستاد دهه کرامت کشور هست.

مسئول شورای سازگاری تکریم دهه کرامت گفته بود: برنامه‌های دهه کرامت با سه دهه کلیدی انجام می‌شود که معرفت افزایی و استفاده از حجم بالای مساجد و حجم مردمی و نشاط و شور آفرینی من جمله آن هست.