اتفاقات ۲۵ اسفند ۶۳ خلاصه: در ادامه عملیات ظفرمندانه بدر مقر فرماندهی ارتش عراق در جنوب عماره به تصرف قوای اسلام درآمد.   شرق دجله در کنترل کامل نیروهای اسلام جای گرفت.   بغداد دیگربار هدف اصابت موشک دوربرد ایران جای گرفت.   هاشمی: موشک پرانی و بمب پرانی به هر شهری از شهرهای ما […]

اتفاقات ۲۵ اسفند ۶۳

خلاصه:

در ادامه عملیات ظفرمندانه بدر مقر فرماندهی ارتش عراق در جنوب عماره به تصرف قوای اسلام درآمد.

 

شرق دجله در کنترل کامل نیروهای اسلام جای گرفت.

 

بغداد دیگربار هدف اصابت موشک دوربرد ایران جای گرفت.

 

هاشمی: موشک پرانی و بمب پرانی به هر شهری از شهرهای ما جوابش موشک به بغداد هست.

 

شورای امنیت از عراق و ایران خواست هجوم به منطقه های غیرنظامی را متوقف نمایند.

 

تصرف مقر فرماندهی ارتش عراق در شرق دجله

قرارگاه خاتم الانبیاء مرکز عملیات مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صادر کردن اطلاعیه ای اعلام نمود عملیات غرورآفرین رزمندگان اسلام به اسم بدر که با راز یا فاطمه الزهرا (س) شروع شده هست همچنان با وارد آوردن ضربات سهمگین بر پیکر ارتش شکست خورده عراق ادامه دارد و در ادامه این عملیات لشکریان اسلام موفق گردیدند پاسگاه فرماندهی مرکزی هور واقع در جنوب عماره در منطقه هورالعظیم دربردارنده پامل پاسگاه ترابه و پاسگاه های تحت امر آن در ناحیه را آزاد و به کنترل کامل خود درآوردند و

به دنبال آزادسازی این منطقه که در شرق دجله قرار دارد شمار دیگری از نیروهای عراقی به هلاکت دست یافته و یا به اسارت نیروهای اسلام درآمدند. به این ترتیب شمار نیروهای دشمن که از شروع عملیات بدر به هلاکت رسیدند از مرز ۱۳۰۰ تن گذشت و تاحالا بیشتر از ۷۰۰ تن از سربازان و افسران عراقی که به دست توانمند سپاهیان اسلام به اسارت درآمده اند به پشت جبهه تخلیه گردیدند.

قرارگاه خاتم الانبیاء صبح امروز با صادر کردن اطلاعیه ای از مردم کلیه شهرهای عراق خواست تا این شهرها را ترک کرده و هر چه تندتر از بغداد و شهرهای ناامن عراق به شهرهای مقدس کربلا، نجفین، کاظمین و سامرا سفر نمایند. در قسمتی از این بیانیه آمده هست: توانمندان سپاه اسلام در جهت انجام سیاست مبارزه به نظیر صبح امروز در یک هجوم موشکی شهر بغداد مرکز حکومت رژیم اسرائیلی عراق را هدف قرار دادند. به دنبال این هجوم خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز اعلام نمود صدای منفجر شدن در ساعت ۶ و۲۰ دقیقه صبح  امروز در سراسر بغداد به گوش رسید. (۱)

 

 تجلیل هاشمی از رشادت آیت الله خامنه ای در نماز جمعه  هفته گذشته تهران

(۱)آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مسائل جنگ و من جمله بمباران شهرها، زدن کشتی ها و کاربرد جنگ افزار شیمیایی و سانحه روز گذشته منفجر شدن بمب در دانشگاه تهران اظهار کرد: مقاومت شخص ریاست جمهور و امام جمعه باید بسیار حیرات انگیز برای دنیا باشد.

ریاست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زین پس ما دیگر قبول می کنیم که صدام بگوید آبادان و خرمشهر منطقه جنگی هست و بتواند به آنجا گلوله بزند امروز گلوله زدن به آبادان و خرمشهر جوابش گلوله زدن به بصره هست و موشک پرانی و بمب پرانی به هر شهری از شهرهای ما جوابش موشک به بغداد هست و زدن کشتی ها در خلیج فارس جوابش موشک یا بمباران بصره هست استعمال جنگ افزار شیمیایی هم در میدان جنگ چیزی بدتر از آن را به عنوان پاسخ دریافت خواهد کرد.(۲)

 

درخواست شورای امنیت از ایران و عراق

(۲)شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته با صادر کردن اطلاعیه ای از ایران و عراق خواست هجوم به اغراض غیرنظامی را متوقف نمایند. اسوشیتدپرس درج کرد: ایران که حس می کند شورای امنیت از پنج سال پیش وقتی که نیروهای عراقی تعرض به خاک ایران را شروع نمودند به سود عراق عمل کرده هست در نشست ها شورای امنیت شرکت نکرد.

راجیو گاندی نخست وزیر هند و رهبر جنبش غیر متعهدها نیز روز گذشته اعلام نمود طی پیامی به روسای دو کشور ایران و عراق از آنان خواسته هست هجوم به اغراض غیرنظامی را سریعا متوقف نمایند.(۴)

مراجع:

۱٫ جمهوری اسلامی، ۲۵ اسفند ۶۳، ص ۲ و ۴
۲٫ کیهان، ۲۵ اسفند ۶۳، ص ۲
۳٫ اطلاعات، ۲۵ اسفند ۶۳، ص ۱
۴٫ کیهان، ۲۵ اسفند ۶۳، ص ۲۰

انتهای متن/