محمدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ، از الکترونیکی شدن آزادراه‌های بزرگ کشور تا عید نوروز اطلاع داد و اظهار کرد: عده ای از آ‌زادراه‌های کشور به زودی الکترونیکی می‌شوند و مردم برای استفاده از این آزاد‌راه‌ها نیازی به تهیه و یا […]

تجهیز آزادراه‌های بزرگ کشور به عارضه ها الکترونیکی تا پیش از عید نوروزمحمدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ، از الکترونیکی شدن آزادراه‌های بزرگ کشور تا عید نوروز اطلاع داد و اظهار کرد: عده ای از آ‌زادراه‌های کشور به زودی الکترونیکی می‌شوند و مردم برای استفاده از این آزاد‌راه‌ها نیازی به تهیه و یا خرید کارت‌های الکترونیکی ندارند.

وی اضافه کرد: مردم به سادگی می‌توانند با استفاده از تلفن و یا قبض‌های تلفن خانه از این آزادراه‌های الکترونیکی استفاده نمایند.

میرشفیع تصریح کرد: آزادراه‌های الکترونیکی برای دریافت عارضه ها پلاک خودرو را شناسایی می‌کنند و هزینه عارضه ها با شناسایی این پلاک‌ها از حساب آنان کسر می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با اشاره به اینکه امکان دارد در اوایل استفاده از آزادراه‌ها اختلالاتی در سامانه آنان ایجاد گردد، اظهار کرد: اهتمام می‌کنیم سرمایه گذار و اکیپ کادر فنی سوئیچ رابطه ای بین آزادراه‌های متفاوت را با پلیس راه‌های کشور و سایر دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر آماده کند و امید داریم تا پیش از عید نوروز این طرح بزرگ الکترونیکی عملیاتی گردد.

زیادتر بخوانید: تمامی آزاد راه‌های کشور به عارضه ها الکترونیکی مجهز می‌شوند 

وی توضیح داد: آزاد راه قزوین- رشت، تهران- ساوه، تهران- قم، کرج- قزوین و تهران- پردیس از مهم‌ترین آزادراه‌های کشور می باشند که به عارضه ها الکترونیکی مجهز می‌شوند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور اظهار کرد: صرفه جویی در سوخت و زمان، افزایش امنیت آزاد راه‌ها، کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای و علاوه بر این شفافیت دریافت عارضه ها از مهم‌ترین اغراض راه اندازی دریافت عارضه ها الکترونیکی هست.

وی اظهار کرد: الکترونیکی کردن آزاد راه‌ها موجب می‌شود که بتوانیم آمار واضح و روشنی از دریافت عارضه ها به شرکت‌های سرمایه گذار بدهیم.