به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از آذربایجان غربی، جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش سلماس با حضور امام جمعه، مدیریت و معاونت پرورشی آموزش و پرورش سلماس، روسای ادارات اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه برادرهای و خواهران و سایر اعضاء در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید.حجت‌الاسلام و […]

تربیت دینی دانش‌آموزان، بصورت عملی میسر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از آذربایجان غربی، جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش سلماس با حضور امام جمعه، مدیریت و معاونت پرورشی آموزش و پرورش سلماس، روسای ادارات اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه برادرهای و خواهران و سایر اعضاء در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید.
حجت‌الاسلام و المسلمین میرمحمد موسوی، امام جمعه سلماس، شب گذشته، ۱۲ آذر ماه، در این جلسه اظهار کرد: انتظار می‌رود با افزایش همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و حضور روحانی تمام وقت در مدرسه ها، شاهد حضور فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مذهبی و معنوی باشیم.
وی با بیان اینکه رابطه با دانش‌آموزان و ایجاد فضای صمیمی، علت جلب رضایت و جذب آنها به مسایل دینی و اخلاقی می‌شود، گفته بود: نخستین نکته در امر تبلیغ و بالاترین نوع تربیت، تربیت عملی هست و زمانی موثر می‌شود که مربی در اعمال و مشی خود آن را رعایت کند.
امام جمعه سلماس اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، باید رابطه شایسته ای بین مدرسه ها و حوزه‌های علمیه برقرار گردد تا بتوانیم در تقویت معنویت در مدرسه ها موفق‌تر عمل کنیم.
وی رابطه صمیمی روحانی و مبلغ با مدیر و معلمان را زمینه ای برای پیشرفت هر چه خوب تر فعالیت‌های آموزشی دانست و اضافه کرد: همکاری اولیاء دانش‌آموزان با مبلغ، در انجام خوب تر وظیفه ها و تربیت دانش‌آموزانی دارای تعهد و مطابق موازین اسلامی، قابل ملاحظه هست.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی دنبال کرد: اگر این سازگاری و معیت وجود نداشته باشد، دانش‌آموزان دچار تعارض شخصیتی شده و با اشخاص به نحو متمایز رابطه برقرار می‌کنند.
خروجی مدرسه ها امین، تربیت نیروی انسانی آینده کشور باشد
حسین خیرجوئی، مدیر آموزش و پرورش سلماس نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: جلسه ذکر شده به منظور برنامه‌ریزی و سازگاری در مورد طرح امین حضور روحانیون مربی در مدرسه ها برگزار گردید و علاوه بر این در این جلسه حول بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه و دیگر نهادها و ارگان‌ها، طرح دیدار دانش‌آموزان از حوزه علمیه و ملاقات با امام جمعه و برنامه‌ریزی در مورد گفتمان‌های دینی در مدرسه ها بحث و تبادل نظر گردید.
مدیر آموزش و پرورش سلماس اضافه کرد: آموزش و تربیت دانش‌آموزان طبق تعالیم دینی، شناسایی استعدادهای مناسب و عرضه الگوی تربیتی مبتنی بر مبانی دینی و ایجاد داعیه در دانش‌آموزان برای ورود دانش‌آموزان به حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین اغراض اجرای این طرح هست.

انتهای پیام