استاد حوزه و دانشگاه استحاله طلبی، حسادت، رقابت و دست نیافتن به مقام را از علل انحراف آقای موسوی خوئینی‌ها برشمرد و تصریح کرد: کسانی دهه ۶۰ شعار امروز، ایران، فلسطین می‌دادند، امروز سکوت کرده و از مظلومان غزه دفاعی نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه به نقل از رسا استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه در ۱۳ آبان اتفاقات و مناسبت های مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است، ابراز کرد: عده ای از دانشجویان پیرو خط امام راحل دفتر تحیکم وحدت را تشکیل دادند و به عنوان جنبش دانشجویی در دهه ۶۰ مطرح شده بودند، آنها در اعتراض به فرار و پناهندگی شاه ایران به آمریکا و درخواست استرداد شاه به ایران، سفارت آمریکا را اشغال کردند.

حجت الاسلام لیالی اظهار کرد: زمانی که سفارت آمریکا تسخیر شد فهمیدند که این لانه مرکز جاسوسی علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی، کشورهای منطقه، اتحاد جماهیر شوروی، خاورمیانه و کنترل منطقه است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از طراحی برای تسخیر لانه جاسوسی بی اطلاع بودند، گفت: دانشجویان این قضیه را به امام راحل نگفته بودند و نگران بودند که ایشان با این طرح مخالفت کنند و این اقدام انجام نشود، از این رو چندین دانشجو از پنج دانشگاه تهران برای فتح لانه جاسوسی آمریکا انتخاب شدند، زمانی که این اتفاق روی داد دانشجویان به دنبال رابط با بیت امام بودند و در نهایت آقای موسوی خوئینی ها را انتخاب کردند، از این رو آقای موسوی خوئینی ها بعد از دو روز از این اتفاق بدین جمع ملحق شد و به عنوان نماینده روحانیت در میان دانشجویان و رابط با بیت امام خمینی(ره) انتخاب شد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بخشی از این دانشجویان و افراد همانند حبیب الله بی طرف، اصغرزاده، میردامادی و خانم ابتکار بعد از تسخیر لانه جاسوسی دفتر تحکیم وحدت را موسوم به جناح چپ تشکیل می دهند و دهه ۶۰ در رأس حاکمیت فعال بودند، اما دهه ۷۰ به دگردیسی و استحاله می رسند و دهه ۸۰ نیز حزب مشارکت و دولت خاتمی را تشکیل می دهند و بعدها بیشتر آنها منتقد و مخالف نظام جمهوری اسلامی شدند و سرنوشت برخی از آنها به حکم قضایی و زندان رسید.

وی با بیان اینکه موسوی خوئینی ها به عنوان روحانی در جمع دانشجویان حضور داشت، گفت: وی به سبب ارتباط خود با مرحوم سید احمد خمینی(ره) با بیت امام رابطه برقرار کرد و به عنوان رابط امام با دانشجویان پیرو خط امام شد، همچنین آقای موسوی خوئینی ها در دهه ۶۰ دادستان کل کشور می شود و در عرصه تحولات از نیروهای انقلابی و تندروها و رهبران جناح راست دهه ۶۰ محسوب می شود.

حجت الاسلام لیالی بیان کرد: آقای موسوی خوئینی ها همراه با آقای کروبی مجمع روحانیون مبارز در مقابل جامعه روحانیت را تشکیل می دهد و دهه ۷۰ منتقد و دهه ۸۰ و ۹۰ در مقابل نظام ایستادگی می کند که سبب حوادث ۷۸ و ۸۸ و بعد از آن می شود و امروز نیز با نامه پراکنی ها به رهبر انقلاب به تخریب نظام مشغول است.

وی در ادامه به تحلیل چرایی سیر تطور افرادی همچون آقای موسوی خوئینی ها و کروبی پرداخت و تصریح کرد: آقای کروبی از سوپر انقلابی های دهه ۶۰ تبدیل به رهبران فتنه در سال ۸۸ می شود و به آقای موسوی خوئینی ها نیز لقب مرد پشت پرده جریان اصلاحات و فتنه گران داده می شود.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اگر آقای میرحسین موسوی، کروبی و خاندان هاشمی رفسنجانی در فتنه ۸۸ در کف میدان بودند، اما موسوی خوئینی ها پشت پرده فتنه بود و امروز نیز پشت پرده اصلاح طلبان و جریان تحریم و براندازان نظام را رهبری می کند.

وی در پاسخ به اینکه چرا آقای موسوی خوئینی ها از دادستانی کل کشور به مخالفت با نظام رسید، گفت: این امر دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن جریان استحاله طلبی است که به هر حال این افراد به حد استحاله رسیدند و پشیمان شدند که به انقلابیون و چریک های پشیمان تعبیر می شود اینها همان کسانی هستند که در دهه ۶۰ انقلاب چریک بودند و از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و بعد با گروگان آمریکایی دست دوستی دادند و ابراز پشیمانی کردند که چرا دهه ۶۰ به تسخیر لانه جاسوسی پرداختیم.

حجت الاسلام لیالی اظهار کرد: دلیل دیگر سقوط این افراد عوامل شخصی همچون رقابت، حسادت و دست نیافتن به مراتب عالی قدرت بوده که آقای موسوی خوئینی ها انتظار داشت به خاطر این که دادستان کل کشور بود در رأس قوه قضائیه و مناصب مهم سیاسی کشور قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما از عملکرد این افراد در دهه ۶۰ دفاع می کنیم، افزود: امام خمینی(ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دفاع و تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول توصیف کردند و آمریکا را شیطان بزرگ دانستند.

حجت الاسلام لیالی گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی حملات بی رحمانه به نوار غزه دارند، اما کسانی که دهه ۶۰ شعار «امروز، ایران، فلسطین» می دادند، سکوت کرده و از مظلومان فلسطین دفاعی نمی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه درس عبرت حوادث تاریخ تلخ و مهم است، افزود: امام راحل در نامه ای به منتظری بدین مضمون دارد که در تاریخ اسلام پر از خیانتهای بزرگان به اسلام وجود دارد،  در طول تاریخ کسانی از بزرگان اسلام بودند که در میان راه خسته شدند و از همراهی با اسلام باز ماندند، این درس مهم تاریخی است که باید نیروها و جریان های انقلابی بدانند که درعرصه سیاسی ممکن است تنگ نظری هایی صورت بگیرد که سبب شود آنها از خط انقلاب جا بمانند.

حجت الاسلام لیالی با اشاره به اینکه باید همواره همراه با امام و رهبری بود، ابراز داشت: باید همراهان انقلاب اندیشه و صحیفه امام خمینی(ره) را مطالعه کنند و همراهی کامل با امامین انقلاب داشته باشند، اما تفکری که به دنبال صلح، مصالحه و اصلاح باشد از انقلاب و انقلابی گری فاصله خواهد گرفت و حتی تبدیل ضد خود خواهد بود و کسانی تا آخر راه با نظام اسلامی خواهند بود که در تفکر انقلاب، فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت استوار باشند.