آیت‌الله محمد صالح کمیلی خراسانی، از شاگردان خاص عرفانی زنده یاد سیدهاشم حداد و از اساتید درجه اول اخلاق و عرفان در گفت‌و‌گو با محور خبرنگاران ایکنا، نبأ به‌مناسبت هفتمین روز از درگذشت معلم اخلاق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی، اظهار کرد: با مرگ استادهای اخلاق ما نیازمند اساتید دیگری هستیم که جامعه از موضوعات اخلاقی آن‌ها محروم نشود. […]

پنج شنبه//تشکیل مجمعی علمی حوزوی جهت حمایت از معلمین اخلاق

آیت‌الله محمد صالح کمیلی خراسانی، از شاگردان خاص عرفانی زنده یاد سیدهاشم حداد و از اساتید درجه اول اخلاق و عرفان در گفت‌و‌گو با محور خبرنگاران ایکنا، نبأ به‌مناسبت هفتمین روز از درگذشت معلم اخلاق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی، اظهار کرد: با مرگ استادهای اخلاق ما نیازمند اساتید دیگری هستیم که جامعه از موضوعات اخلاقی آن‌ها محروم نشود. بنده نظرم نظر حضرت آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی هست که در پیام تسلیت خود گفته بود «جامعه ما الان احتیاج شدید به چنین معلمین اخلاقی دارد».
وی دنبال کرد: با ارتحال معلم اخلاقی مثل حجت‌الاسلام حسینی و یا دیگر اساتید اخلاقی که دارفانی را وداع گفتند، آیا دو مرتبه هم کسانی می باشند که بیایند جای این عزیزان را دریافت کنند و جامعه از وجود چنین معلمین اخلاقی محروم نشود!
آیت‌الله کمیلی اضافه کرد: در نتیجه وقتی یک استاد اخلاق درجه اول از دنیا می‌رود، آیا ما استادهای اخلاق طراز دومی داریم و پیشتر آن‌ها را تربیت کرده‌ایم که بیایند و جایگزین این اساتید درجه اول شوند، تا در جامعه خللی از نبود استاد اخلاق ایجاد نشود.

اثرگذاری فقدان استاد اخلاق در جامعه
آیت‌الله کمیلی در جواب به اینکه فقدان استادهای اخلاق چه تأثیری در جامعه دارد، اظهار کرد: موضوعات و مسائل اخلاقی خصوصا برای جوانان بسیار با اهمیت و با اهمیت هست و وجود استادهای اخلاق عامل و مالک نفس اثرگذاری بسیار مثبتی بر جوانان و کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه دارد و واقعا کم بودن جامعه اسلامی ما مخصوصا در ایران انقلابی همین مسائل اخلاقی هست که می‌بینیم چقدر مفاسد اخلاقی در جامعه رخنه کرده هست.

پنج شنبه//تشکیل مجمعی علمی حوزوی جهت حمایت از معلمین اخلاق
اهتمام روایات به ایجاد رخنه در جامعه با درگذشت یک عالم دینی

چگونگی جبران فقدان یک عالم اخلاق
آیت‌الله کمیلی در جواب به اینکه چه طور جامعه این فاجعه از دست دادن یک عالم اخلاق را جبران کند، اظهار کرد: برای جبران این شکاف به‌وجود آمده در جامعه، لزوم دارد در زمان حیات عالم اخلاقی درجه اول وی اقدام به تربیت شاگردان و جانشینانی برای خود کند تا با ارتحال وی هرگز شکافی در جامعه ایجاد نشود.
پیشنهاد تشکیل مجمعی علمی حوزوی جهت حمایت از معلمین اخلاق
آیت‌الله کمیلی با پیشنهاد اینکه باید یک مجمع علمی حوزوی جهت حمایت از معلمین اخلاق تشکیل گردد، اظهار کرد: امید داریم حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما به این کم بودن معلم اخلاق توجه نمایند و ان‌شاءالله یک مجمع علمی اولیاء در حوزه‌های علمیه تشکیل گردد که پشتیبان چنین معلمین اخلاقی قرار گیرد که جامعه هرگز از وجود معلمین اخلاق محروم نشود و با مرگ یکی از این عالمان بزرگوار خللی در جامعه رخ ندهد.
سفارش به جوانان جهت استفاده از استادهای اخلاق

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام