دکتر منان رئیسی گفت پیش فرض بنده این است که تعارض منافع باعث به نتیجه نرسیدن طرح مالیات بر عائدی سرمایه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه مالیات بر عایدی سرمایه از جمله مالیات‌هایی است که در دنیا اجرا و دریافت می‌شود،و تصویب نشدن این طرح در مجلس، سبب توزیع ناعادلانه ثروت در کشور شده است.

در همین خصوص و در اولین نشست خبری دکتر محمدمنان رئیسی خبرنگار شهرکریمه از منتخب مردم در مورد نظر ایشان و علت عدم حصول نتیجه و تصویب نهایی این طرح در مجلس سوال کرد.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال ابراز کرد:پیش فرض بنده این است که تعارض منافع باعث به نتیجه نرسیدن طرح مالیات بر عائدی سرمایه بوده است.

وی افزود:اجرای این طرح بسیار ضروری است و معتقدم مجلس جدید می تواند این بن بست و تعارض منافع را بشکند.

وی تصریح کرد من به ترکیب نمایندگان جدید امیدوارم و فکر می کنم امثال بنده که متکی و مدیون هیچ جریان و گروهی نبودیم بسیار هستند و به اندازه بضاعت خودم تلاش می کنم این گونه طرح ها تصویب شوند.

وی در پاسخ سوال دیگر شهرکریمه در مورد اولویت های اعلام شده در خصوص گسترش افقی شهرها گفت: این توصیه نسخه واحد برای تمام کشور نیست ولی در قم با توجه به خصوصیات جفرافیایی باید این مدل مورد توجه قرار گیرد.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: تصور اشتباهی شکل گرفته که شهرسازی فشرده و عمودی نسبت به افقی به صرفه تر است که این رویکرد نادرست بوده چرا که هزینه‌های پنهان شهرسازی افقی دیده نمی‌شود و با این تفاسیر باید گفت شهرسازی انبوه به صرفه نیست.

این استاد دانشگاه گفت: افرادی هستند که اگر افقی سازی رویکرد اصلی عرصه ساخت و ساز باشد در این صورت متضرر می‌شوند و در صورت باز شدن کمربند شهری و دادن زمین به مردم این امر موجب اعتراض این افراد می‌شود.