مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا با بیان اینکه هیئت‌ها باید با یکدیگر همکاری و هم‌پوشانی داشته باشند، گفت: تعلق‌خاطر به مسائل دنیوی مشکل اصلی ما در عدم تاثیرگذاری کارهای فرهنگی در کشور است. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مداحان کشور، حسین یکتا صبح امروز در دوره آموزشی مربیان حلقه‌های صالحین سازمان […]

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا با بیان اینکه هیئت‌ها باید با یکدیگر همکاری و هم‌پوشانی داشته باشند، گفت: تعلق‌خاطر به مسائل دنیوی مشکل اصلی ما در عدم تاثیرگذاری کارهای فرهنگی در کشور است.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مداحان کشور، حسین یکتا صبح امروز در دوره آموزشی مربیان حلقه‌های صالحین سازمان بسیج مداحان که در مجتمع فرهنگی ولایت قم برگزار شد با بیان اینکه باید از هم‌اکنون کمپین اربعین راه‌اندازی شود، اظهار داشت: اربعین در واقع مراسمی برای معرفی حضرت ولیعصر(عج) به جهانیان است.

وی اربعین را یک راهپیمایی ساده ندانسته و آن را معجزه عصر حاضر اعلام کرد و افزود: اربعین سفینه‌النجاه امام حسین (ع)، هجرت و یک سبک زندگی جدید است.

یکتا همچنین وظیفه هیئت‌ها را در هرچه باشکوهتر برگزار شدن اربعین سنگین عنوان کرد و گفت: فضای مبارزه در هشت سال دفاع مقدس با عصر حاضر متفاوت است و باید امروزه به شیوه‌های نوینی با دشمن مقابله شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا برای نابودی اتحاد جماهیر شوروی و افزایش قدرت خود در جهان ۶ تریلیون دلار هزینه کرد این در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران روند سلطه‌گری آمریکا را بر هم زده است و برای همین نیز با دشمنی آمریکا و غرب روبه‌رو شده است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه دشمنان نتوانستند با رهبر معظم انقلاب مقابله کنند و سرپنجه‌های ایشان تا آن سوی دنیا رفته است، گفت: رهبری پیش‌بینی کرده‌اند که رژیم صهیونیست تا ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت.

یکتا با بیان اینکه ایران نیروها را پشت دیوارهای بیت‌المقدس سازماندهی می‌کند، خاطرنشان کرد: پوتین در دیدار با رهبری، ایشان را با عنوان حکیم خطاب کردند که نشان از قدرت و بصیرت والای رهبری است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این برهه حساس یک مداح باید هیأت خود را برای صدور پیام انقلاب، عاشورا و کربلا فرماندهی کند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها از انقلاب، امام راحل و رهبری هراس دارند، گفت: حکمت خلقت ما در این عصر، انقلاب اسلامی است. انقلاب این روزها پروژه دهکده جهانی غربی‌ها را بر هم زده است و همین عامل دشمنی سرسختانه آنها با ایران است.

یکتا با اشاره به اینکه نابودی دشمن نزدیک است، اضافه کرد: رهبری فرموده‌اند نبرد عزم‌ها و اراده‌ها شروع شده است، اینک چند مداح با عزم و اراده در کشور وجود دارد؟ هیأت باید به صورت تربیتی عمل کرده و برای کودکان و نوجوانان محتوای تربیتی و تعلیمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها باید با یکدیگر همکاری و هم‌پوشانی داشته باشند، تصریح کرد: تعلق‌خاطر به مسائل دنیوی مشکل اصلی ما در عدم تاثیرگذاری کارهای فرهنگی در کشور است.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء(ص) با اشاره به اینکه مردم مشکلات زیادی دارند و هیئت باید در این شرایط دارالشفا و مداح به عنوان حکیم جامعه و مردم عمل کنند، گفت: در سال‌های اخیر هیئت‌ها قدرت حرف زدن با جوانان را از دست داده‌اند که باید این ضعف برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه در پیچ مهم تاریخی قرار داریم، عنوان کرد: اتفاق مهمی در دنیا در حال رخ دادن است، به همین دلیل اگر دیر بجنبیم فتنه بزرگی راه می‌افتد که باید مداحان در این وضعیت آرایش جدیدی به خود بگیرند تا تاثیر ویژه‌ای در جامعه داشته باشند.

یکتا در پایان با بیان اینکه مداحان باید بلاغت خود را بازیابی کرده و دوباره به دست گیرند، افزود: در شرایط کنونی کشور، مداحان و هیأت‌ها جزو اقشار بسیار مهم هستند در همین راستا باید کار حرفه‌ای صورت گیرد.