رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مهلت ثبت‌نام در چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارفی تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ تمدید شده و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.quraniran.ir در مسابقات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، دکتر حمید مجیدی مهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش معارفی که به میزبانی استان قم برگزار می‌شود، اعلام کرد: استان قم میزبان برگزاری مسابقات ملی قرآن کریم جمهوری اسلامی در بخش معارفی آذرماه ۱۴۰۱ و مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی در اسفندماه ۱۴۰۱ همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) خواهد بود.

 

وی افزود: وظیفه هدایت دستگاه های اجرایی ذیل پرچم قرآن کریم در چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارفی به عهده استاندار قم است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به اینکه این رویداد به صورت زنده از طریق صداوسیما در شبکه‌های داخلی و برای خارج از کشور پوشش داده خواهد شد، بیان کرد: از تمامی رسانه‌ها خواستاریم که در حوزه وقف قرآنی و اطلاع رسانی این موضوع به عموم مردم تلاش کنند چراکه هرچه کار کنیم، باز کم است.

 

وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات در سه بخش آوایی شامل نغمات دینی، اذان و دعاخوانی، بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی شامل تفسیر عمومی قرآن کریم، صد حکمت نخست نهج‌البلاغه و دعاهایی از صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد.

 

مجیدی مهر اعلان کرد: ثبت‌نام مسابقات از ۲۱ اردیبهشت ماه شروع شده که تا ۲۵ خرداد ماه ادامه داشت و اکنون تا دهم تیرماه ثبت‌نام رشته معارفی و تا ۳۱ خردادماه نیز ثبت‌نام رشته‌ آوایی تمدید شده است که خواهران برادران علاقه‌مند و بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به سایت www.quraniran.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

وی ادامه داد: مرحله بعدی در مردادماه خواهد بود که به صورت آنلاین و غیرحضوری که سوالات مسابقات به صورت چهارگزینه‌ای طی آزمونی ارائه خواهد شد؛ مرحله نهایی نیز در آذرماه به صورت حضوری با شرکت ۱۵۰ نفر از منتخبین خواهر و برادر این سه رشته در استان قم برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه