به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از پایگاه ۵۹۸ به نقل از خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، در هجوم تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که منتج به شهادت  ۲۵ نفر از شهروندان خوزستانی گردید، اسم حجت الاسلام محمد افشنگی(افچنگی)، ریاست عقیدتی سیاسی منطقه پدافند جنوب غرب هم به چشم می خورد. این […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از پایگاه ۵۹۸ به نقل از خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، در هجوم تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که منتج به شهادت  ۲۵ نفر از شهروندان خوزستانی گردید، اسم حجت الاسلام محمد افشنگی(افچنگی)، ریاست عقیدتی سیاسی منطقه پدافند جنوب غرب هم به چشم می خورد.

این روحانی و مبلغ دینی، بخشی از فضلای حوزه علمیه اصفهان بود که به مقام شامخ شهادت نایل گردید و در ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین(ع) به جمع یاران حسین(ع) ملحق شد.

شهید حجت الاسلام محمد افشنگی(افچنگی)، فرزند اسماعیل افچنگی متولد ۱۳۵۶ در شهر سبزوار هست که در مقطع دیپلم وارد حوزه علمیه مشهد می گردد و در مدرسه ها علمیه حجتیه اصفهانیا در مشهد، مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد و آیت الله خوئی تحصیلات حوزوی خود را از سطح مقدمات تا پایه ۱۰ دنبال کرد.

این شهید بزرگوار به مدت ۵ سال در  پدافند هوایی ارتش سمنان، ۲ سال در پدافند ارتش شهر آباد خراسان شمالی و در فاز اخر به مدت ۳ سال در پدافند ارتش هاشم آباد اصفهان به امر تبلیغ دین و  در جایگاه عقیدتی سیاسی فعالیت مجدانه داشته هست.

شهید حجت الاسلام افچنگی در سه پارسال پرونده تحصیلی حوزوی خود را به دفتر فضلاء  و روحانیون حوزه علمیه اصفهان جابه جایی داد و در درس ها خارج فقه حوزه اصفهان شرکت می کرد.

بر همین اساس مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان نیز همنوا و همصدا با رهبر معظم انقلاب و ملت شهید پرور و ایستاده در برابر ظلم کننده و استکبار جهانی، شهادت این روحانی فرهیخته و فاضل را به عنوان سرباز حضرت ولیعصر (عج) ابتدا به امام زمان(عج) و پس از آن خانواده آن شهید تسلیت گفته و علو درجات  و هم نشینی با مولای شهید حضرت ابا عبد الله الحسین در جنت برین و صبری جمیل را برای خانواده این شهید از خداوند منان مسئلت دارد.

گفتنی هست، رسانه های معاند در نخستین ساعات  سانحه تروریستی با انتشار عکسی از سانحه تروریستی اهواز، در یک گاف رسانه ای، این چنین به مخاطب های القاء کردند که عکس مزبور ذی ربط به یک روحانی هست که ترسیده هست، در حالی که عکس منتشر گردیده ذی ربط به شهید حجت الاسلام محمد افشنگی(افچنگی)، از شهدای عزیز این سانحه دلخراش بود.