به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر استفاده از حجم و توانمندی دانشگاهیان در بالا بردن سطح تولید ملی و طراحی و ساخت کالاهای باکیفیت داخلی گفت: دانشجوهای و دانشگاهیان از سرمایه های این کشور می باشند که از […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر استفاده از حجم و توانمندی دانشگاهیان در بالا بردن سطح تولید ملی و طراحی و ساخت کالاهای باکیفیت داخلی گفت: دانشجوهای و دانشگاهیان از سرمایه های این کشور می باشند که از توانمندی و استعداد آنان باید برای حل مشکلات بهره ببریم. این اشخاص با تولید دانش و خلاقیت توان دارند نقش پررنگی در تولید کالای با کیفیت و ایران ساخت دارا باشند.

غلامی با بیان اینکه همکاری و همکاری میان بخش تولید و صنعت با جایگاه ها علمی و دانشگاهی باید افزایش پیدا نماید دنبال کرد: چون که استفاده از توان متخصص ها و دانش روز موجب ارتقاء کیفیت کالای ایرانی و در پی آن افزایش تقاضای مردم برای خرید کالای مد نظر می گردد. رخدادی که همه در پی آن هستیم و آن اقبال استفاده کننده ایرانی به سوی کالای داخلی هست. در این صورت اتفاق دیگری نیز به وقوع می پیوندد و آن افزایش توان کالای ایرانی برای رقابت با فرآورده ها سایر کشورها هست.

به گفته وی، وزارت علوم کارهای مختلفی مثل تقویت بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی برای پشتیبانی از تولیدات ساخت داخل را در برنامه دارد و کارهای عملی نیز در سطح دانشگاه ها برای این مبحث آغاز شده هست.

وزیرعلوم تحقیقات و فناوری با اشاره به ایجاد حس مسیولیت پذیری در جامعه و لزوم ایجاد اعتماد و باور میان مردم در مورد لزوم های استفاده از کالاهای داخلی، تصریح نمود: پشتیبانی از تولید کننده ایرانی یک پایبندی برای همه مردم و در زمینه تامین استقلال و محافظت منفعت های ملی هست. اگر مردم بدانند خرید کالای ایرانی سرنوشت و آینده آنان و فرزندانشان را تعیین می کند اقبال بیشتری نشان می دهند.

وی علاوه بر این گفته بود: البته در برابر صنعت های متفاوت تولیدی کشور نیز باید با همکاری تنگاتنگ با دانشگاه ها و بهره گیری از راهکارهای نوین و روزآمد علمی به بالا بردن کیفیت فرآورده ها همت گمارند و کالاهایی را تولید و روانه بازار سازد که از توان رقابت با فرآورده ها همانند بیگانه بهره مند باشد.

غلامی با اشاره به برپایی جشنواره ملی، فرهنگی و هنری “ایران ساخت” غلامی با اشاره به برپایی جشنواره ملی، فرهنگی و هنری “ایران ساخت” گفته بود: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید بین مردم شکل بگیرد و احتیاج هست از تمام توان برای این مساله استفاده نماییم. رسانه ها، تولیدکنندگان، مردم، دولت همه دست به دست هم دهیم تا اقدامی غرور آفرین برای کشور رقم بزنیم.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اغراض «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای سایبری مربوط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی رویه و ارج نهادن به کالاها و فرآورده ها ایرانی با کیفیت» و علاوه بر این «کمک به معروف سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های ملاقاتی و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، اکتساب و کار ایرانی» در دی ماه سال جاری برپا می گردد. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ماه۱۳۹۷ هست.