تولیت آستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: توبه و دعا و انس با قرآن کریم در شب قدر، درب های الهی را به روی مومنان باز می کند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از ایسنا،آیت الله سید محمد سعیدی در سحرگاه بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) عنوان کرد: توبه و دعا و انس با قرآن کریم در شب قدر، درب های الهی را به روی مومنان باز می کند و انسان را به عروجی می رساند.

امام جمعه قم افزود:سومین شب احیاء شب سرنوشت و مقدرات یک سال پیش روی ما و مسلمانان جهان و همه اموری است که طبق معیشت الهی رقم خواهد خورد امید است با دعا به درگاه الهی مقدرات خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد:در شب قدر باید گام های بلندی برداشت اولین گام در این شب برای تعیین مقدرات، توبه است انسان در توبه محبوب خدا می شود و خدا توبه کنندگان را دوست دارد چرا که توبه امر خداوند است.

آیت الله سعیدی اظهار داشت:دومین گام مهم در این شب دعا می باشد دعا در واقع بهترین وسیله و رابطه میان خالق و مخلوق و توجه قلبی مومن و نوعی معراج و به عروج رسیدن است.

وی خاطرنشان کرد:انسان با دعا به معراج و عروج می رسد در این شب مومنان به دعا در درگاه الهی توصیه شده اند در شب قدر برای سلامتی امام زمان(عج) ولی نعمت مان دعا کنیم همچنین برای رهبری و نظام و کشور و مسلمانان جهان بهترین دعاها را داشته باشیم.

تولیت آستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت:امشب باب رحمت الهی بر روی انسان های مومن باز است سومین گام در شب قدر برای رسیدن به معبود انس با قرآن کریم است شب قدر شب نزول قرآن می باشد بهتر است سوره هایی از قرآن کریم در این شب قرائت شود.

وی ادامه داد:در شب قدر چهارمین گام مهم شب زنده داری و احیاء است حتی اگر کسی در این شب فقط به شب زنده داری بپردازد خود احیاء محسوب می شود اما بهتر است شب زنده داری با دعا و مناجات و تلاوت قرآن کریم همراه شود.

آیت الله سعیدی بیان کرد:شب قدر فرصتی برای معرفت نفس است اگر انسان در این شب به معرفت نفس و خودشناسی دست یافت و خود را به درستی شناخت دیگر فاصله ای با شناخت و معرفت خدا و خداشناسی ندارد

وی با اشاره به مراحل دست یافتن به معرفت نفس عنوان کرد:جستجو و تحقیق درباره سرمایه های وجودی و امکانات و استعدادهای درونی در جهت رسیدن به کمال یکی از مراحل مهم است؛انسان اشرف مخلوقات و خلاصه آفرینش است.

تولیت آستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: منزل دوم شناخت تکالیف و وظایف به عنوان بنده در برابر معبود می باشد.

وی گفت: همچنین انسان در مرحله بعد متوجه می شود دو دشمن قوی در کمین او نشسته اند که نفس و شیطان این دو دشمن بزرگ می باشند با این تفاوت که شیطان دشمن آشکار است اما نفس دشمنی پنهان می باشد.

آیت الله سعیدی عنوان کرد:مرحله بعد شناخت اهداف از خلقت است انسانی که به اهداف خلقت آگاه باشد خود را به خوبی خواهد شناخت.

وی تصریح کرد:انسان ها در برابر خداوند سه دسته هستند عده ای ایمان ندارند گروه دوم از مومنان خدا جو هستند که به دین پایبند می باشند اما دسته سوم آنانی هستند که گاهی خوب هستند و گاهی نیز فریب شیطان و نفس را می خوردند این گروه در معرض خطرات زیادی هستند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد:شب قدر فرصتی مهم برای دسته سوم است که مسیر درست را بشناسند و با توبه و طلب بخشش و شناخت نفس و مناجات، ایمان خود را افزایش دهند.

وی گفت:در جامعه امروز بسیاری از تهدیدات از جمله فضای مجازی موجب نگرانی هایی است بهتر است در شب قدر از خدا بخواهیم که ما را در برابر تهدیدات و شیطان و نفس مصون بدارد.