قم - جانشین بسیج جامعه زنان قم گفت: بهترین راه بصیرت افزایی برای آحاد مردم جامعه توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

[ad_1]

‌لیلا شکریان در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه بیان کرد: از ۹ دی تا ۱۹ دی ماه دهه بصیرت نامگذاری شده است. سال ۱۳۵۶ مردم ایران بصیرت و آگاهی پیدا کردند که باید در مقابل ظلم‌های رژیم منحوس پهلوی انقلابی در کشور شکل بگیرد لذا قیام کردند و با رهبری پیامبرگونه امام خمینی رحمه الله علیه انقلاب شکل گرفت می‌توان گفت قیام مردم قم در روز ۱۹ دی به عنوان روز شتاب دهنده انقلاب به حساب می‌آید.

دشمن از غفلت خواص استفاده می‌کند

وی با اشاره به ایام الله بودن برخی از روزها با استناد به قرآن کریم تصریح کرد: روزها و ایام به خودی خود نقشی ندارند. تفکر و عملکرد انسان‌ها باعث هویت بخشی ایام می‌شود چنانکه در قرآن مجید بعضی از روزها به عنوان ایام الله یاد شده است.

جانشین بسیج جامعه زنان قم همچنین با اشاره به نقشه شوم دشمنان در فتنه ۸۸ که باعث شکل گیری قیام ۹ دی شد افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از گذشت سال‌ها از عمر انقلاب ملت ایران که با آگاهی و بصیرت ناشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری حوادث مختلفی را پشت سر می‌گذاشتند استکبار جهانی از این همه بصیرت دچار هراس شد لذا از شور و نشاط انقلابی مردم ایران سو استفاده کرد و برای مردم خط و نشان کشید بنابراین شروع به دسیسه چینی کردند. بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ با رمز تقلب در انتخابات به میدان آمدند و باعث به وجود آمدن اغتشاش و آشوب در ایران شدند.

وی ادامه داد: دشمنان ایران را می‌خواستند به چالش بکشانند اما این بار نیز صحبت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری چراغ راه شد یک بار دیگر مردم در مقابل نقشه پلید دشمنان بصیر و آگاه شدند لذا پرده از نقشه شوم دشمنان برداشته شد.

وی با اشاره به سو استفاده دشمن از غفلت برخی خواص عنوان کرد: زمانیکه دشمن از غفلت برخی خواص سو استفاده کرد و می‌خواست نقشه خود را جهت برهم زدن امنیت ایران اجرا نماید دقیقاً همان زمان با بصیرت افزایی رهبر انقلاب مردم قم ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ به میدان آمدند و پایبندی خود به انقلاب را نشان دادند. پس از مردم قم سایر شهرها نیز به صحنه آمدند و وفاداری خود به انقلاب اسلامی را ثابت کردند.

خط قرمز سردار سلیمانی ولایت مداری بود

وی با توجه به اینکه شهادت سردار سلیمانی در دهه بصیرت اتفاق افتاد گفت: در فواصل این دهه پس از گذشت چند سال بعد از قیام ۹ دی یک اتفاق دیگری افتاد که این حادثه نیز به نوعی بر بصیرت و آگاهی مردم ایران تأثیر گذاشت. روز ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ سردار شهید قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی ترور شد و به فوض عظیم شهادت نائل آمد. سرداری که اصل و اساس تفکر و به نوعی خط قرمز زندگیش ولایت بود. این چند دلیل باعث شد این دهه را دهه بصیرت و ولایت پذیری نامگذاری کنند.

وی نقش زنان در آگاهی بخشیدن و بصیرت افزایی در طول تاریخ را مهم دانست و گفت: زن در هر برهه‌ای از زمان نقش آفرین بوده از آدم تا خاتم و تابه امروز زنان نقش اساسی در واقعه‌های بزرگ تاریخی ایفا کردند. به ادیان اسلامی که نگاه می‌کنیم در دین یهود در کنار حضرت موسی صلوات الله علیه حضرت آسیه سلام الله علیه و خواهر موسی را می‌بینیم که نقش آفرینی کردند. اگر آنها نبودند پیامبری به نام موسی نبود و دین یهودیت هم شکل نمی‌گرفت. در دین مسیح حضرت مریم سلام الله علیها، در دین حضرت ابراهیم صلوات الله علیه حضرت هاجر سلام الله علیها و در دین اسلام حضرت آمنه, حضرت خدیجه و حضرت زهرا سلام الله علیها را می‌بینیم که هر کدام با درایت خود باعث نقش آفرینی در طول تاریخ شدند.

زنان با بصیرت فرزندان بصیر تربیت می‌کنند

وی ادامه داد: در دهه بصیرت زنان نقش آفرین بودند چرا که عنصر اصلی در خانواده و تربیت فرزندان هستند اگر مادر بصیر باشد می‌تواند فرزندی مثل حاج قاسم را در دامن خود پرورش دهد و تحویل جامعه نماید. اگر بصیرت نداشته باشد فرزندش قاسم گونه نمی‌شود.

شکریان تصریح کرد: می‌توان گفت بهترین راه جهت افزایش بصیرت در آحاد جامعه توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با توجه به اینکه زنان جامعه ما ضمن دارا بودن بصیرت باید از حضرت زهرا سلام الله علیها الگو گیری کنند تاکید کرد: دهه بصیرت دهه آگاهی و ولایت مداری است. الگوی اصلی ولایت مداری در جامعه اسلامی حضرت زهرا سلام الله علیها هستند ما باید با تاسی از این دخت گرامی پیامبر ولایت پذیر و ولایت باوری را در وجود خود و در وجود فرزندانمان پر رنگ بکنیم. از شاخصه‌های ولایت پذیری حراست از دست آورده‌ای انقلاب اسلامی است و یکی از این دست آورده هم حفظ حجاب است.

شکریان ادامه داد: از اهداف امام خمینی رحمه الله علیه تحقق جامعه و تمدن اسلامی بوده. تمدن اسلامی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه تمام ارکان یک نظام اسلامی شود. تمام زوایای حکومت اسلامی شود. حجاب از زوایای حکومت است. اگر حجاب در جامعه رونق بگیرد, می‌توانیم بگوییم آن جامعه اسلامی است. نمی‌توانیم جامعه‌ای را اسلامی بنامیم اما حجاب در چهار چوب دین اسلام رعایت نشود و آن را شخصی فرض کنیم. برای رسیدن به جامعه و تمدن اسلامی حجاب نقش اساسی دارد. کسانی که می‌توانند در این حوزه نقش آفرینی کنند زنان جامعه هستند. البته حجاب فقط مختص زنان نیست عفیف بودن هم برای زن وهم برای مرد لازم است. اما زن نقش محوری دارد. اگر زن عفیف و پاکدامن باشد و با حجاب اسلامی در جامعه ظاهر شود مردان جامعه هم سالم می‌مانند. بخصوص در شهر مقدس قم که مهد تشیع جهان اسلام است.

[ad_2]

منبع