حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یوسف احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به برگزاری موکب علی بن جعفر(ع) استان شهر قم در شهر مقدس سامرا گفت: موکب علی بن جعفر(ع) اداره‌کل اوقاف استان از ۷ صفر تا ۲۳ صفر در شهر مقدس سامرا برپا شده هست. وی با بیان اینکه سال کنونی […]

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یوسف احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به برگزاری موکب علی بن جعفر(ع) استان شهر قم در شهر مقدس سامرا گفت: موکب علی بن جعفر(ع) اداره‌کل اوقاف استان از ۷ صفر تا ۲۳ صفر در شهر مقدس سامرا برپا شده هست.

وی با بیان اینکه سال کنونی برای اولین بار این موکب در شهر مقدس سامرا برپا شده هست، اضافه کرد: چندین سال موکب اوقاف شهر قم در مرز مهران برپا می‌شد که بنا بر هماهنگی‌ها و نظر رئیس سازمان سال کنونی موکب اوقاف شهر قم در شهر مقدس سامرا مشغول به خدمت‌رسانی به زوار شده هست.

مدیر موکب علی بن جعفر(ع) افزود: در این موکب سه وعده غذایی دربردارنده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده دربردارنده کشمش، خرما، کیک بهمراه آب و رانی به زوار عرضه می‌شود.

وی با اهتمام بر اینکه موکب علی بن جعفر(ع) در مکانی مشترک با موکب حضرت علی‌اصغر(ع) استان مازندران برپا شده هست، عنوان نمود: در وعده صبحانه میانگین پنج هزار، ناهار ۶ تا هفت هزار پرس و در وعده شام بیشتر از پنج هزار پرس غذای گرم و درمجموع حدوداً ۲۰ هزار پرس غذای گرم به زوار داده می‌شود.

احمدی با اشاره به عرضه بیشتر از ۱۲ هزار میان وعده در موکب تصریح نمود: ۸۰ هزار آب‌معدنی بهمراه همه روزه ۲۰ هزار لیوان آب خنک به زوار عرضه می‌شود.

وی با اهتمام بر فعالیت شبانه روزی موکب علی بن جعفر(ع) و علی‌اصغر(ع) دنبال کرد: همه روزه حدود شش هزار قرص نان به مدد نانوایان مستقر در موکب به زوار عرضه خدمت می‌شود.

مدیر موکب علی بن جعفر(ع) گفت: بیشتر از ۱۰۰ نفر خادم دربردارنده روحانیون، آشپزان، نیروهای فنی، نانوایان، توزیع‌کنندگان و نیروهای رسانه‌ای از استان‌های شهر قم و مازندران در این موکب حاضر بودند.