[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مراسم گرامیداشت هفته وحدت در آستانه ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) با حضور شخصیت‌های پاکستانی از جمله «ظفر میرزا» وزیر پیشین بهداشت و دستیار نخست وزیر پاکستان به عنوان مهمان ویژه و «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.این برنامه با هدف تکریم از […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مراسم گرامیداشت هفته وحدت در آستانه ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) با حضور شخصیت‌های پاکستانی از جمله «ظفر میرزا» وزیر پیشین بهداشت و دستیار نخست وزیر پاکستان به عنوان مهمان ویژه و «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.
این برنامه با هدف تکریم از پیامبر اکرم (ص)، توجه به هفته وحدت و ترویج مودت و ارادت به ساحت پیامبر اعظم (ص) و ارائه تصویری زیبا از اسلام و پیامبر (ص) برگزار شد.

جشن میلاد پیامبر (ص) و نمایشگاه خطاطی اسلامی در پاکستان برگزار شد

استاد «کریم منصوری» قاری بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز در محفل گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در کنار جمعی از شخصیت‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، هنری و مذهبی از پاکستان حضور یافت.

احسان خزاعی رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد نیز در آغاز برنامه طی سخنانی با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی ایران و پاکستان، میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت مسلمین را تبریک گفت. وی از همکاری صمیمانه مرکز ملی و موزه باستانی دولت پاکستان در برگزاری این مراسم باشکوه و همچنین برگزاری نمایشگاه خطاطی اسلامی قدردانی کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه به تشریح گوشه‌هایی از سیرۀ پیامبر اکرم (ص) و اهمیت و جایگاه هفته وحدت پرداخت و در معرفی نمایشگاه خطاطی اسلامی گفت: در بخش نمایشگاهی ۶۰ اثر هنری خطاطی با موضوع حضرت رسول (ص)، وحدت و اتحاد مسلمین و اشعار فارسی و اردو علامه اقبال از سه هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

خزاعی اشعاری از علامه محمد اقبال در مورد لزوم وحدت مسلمین و نیز اظهار علاقه وی به حضرت رسول و خاندان او را قرائت کرد.

انوارالحق قائم مقام مرکز ملی و موزه باستانی دولت پاکستان در این مراسم طی سخنانی از همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد قدردانی و اظهار امیدواری کرد در آینده نیز چنین محافل قرآنی و نعت خوانی با محور وحدت مسلمین در مؤسسه لوک ورثه برگزار شود. وی افزود: خاطرات خیلی خوبی از سفر به ایران برای شرکت در همایش موزه‌های جهان اسلام دارم و تجربیات جدیدی را از برادران ایرانی در این حوزه آموختم. وی از سفر خود به ایران به عنوان سفری فراموش نشدنی یاد کرد.

جشن میلاد پیامبر (ص) و نمایشگاه خطاطی اسلامی در پاکستان برگزار شد

ظفر میرزا وزیر پیشین بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان طی سخنانی با تبریک ولادت فرخنده حضرت محمد مصطفی (ص)، روابط ایران و پاکستان را به عنوان روابط دیرینه دو کشور اسلامی توصیف کرد و گفت: اگر زبان فارسی نبود اردو نیز وجود نداشت.

وی اظهار داشت: در اردو واژه‌های فارسی فراوانی وجود دارند. نکته دیگر این است که ایران اولین تمدنی بود که ذهن مردم را تغییر داد. وی اظهار امیدواری کرد در آینده نیز میان ایران و پاکستان همکاری‌های فرهنگی و هنری بیش از پیش گسترش یابد و نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در محل لوک ورثه با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان برگزار شود.

در ادامه پروفسور سعید احمد محقق و زبان شناس پاکستانی نیز با تبریک ایام فرخنده میلاد پیامبر (ص)، در این مراسم، در خصوص تاریخچه خطاطی نستعلیق سخنانی ایراد کرد. وی گفت: خطاطان و هنرمندان ایرانی خط نستعلیق را با مخلوط کردن خط نسخ و تعلیق ایجاد کردند. وی گفت: مردم شبه قاره و پاکستان همواره ارتباط تنگاتنگ هنری و فرهنگی با یکدیگر داشته اند و هنرمندان شبه قاره و پاکستان، خط نستعلیق را از ایرانی‌ها فرا گرفتند و در دنیای امروزی ما باید تلاش کنیم تا این هنر اصیل حفظ شود.

نعت خوانی و سرودن اشعاری در وصف پیامبر خوبی‌ها توسط شاعران پاکستانی از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود.
در ادامه این مراسم، نمایشگاه خطاطی اسلامی افتتاح و گشایش یافت. این نمایشگاه به مدت ۳ روز و در ایام هفته وحدت به کار خود ادامه خواهد داد.

[ad_2]

منبع