محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شعار سال ۹۷ که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری گردید، اظهار کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، پشتیبانی افراد مالک نفوذ و […]

محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شعار سال ۹۷ که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری گردید، اظهار کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، پشتیبانی افراد مالک نفوذ و مالک نظر کشور از تولیدات داخلی هست.

زیادتر بخوانید

 حمایت از کالای ایرانی برنامه کلیدی مجلس و دولت در سال ۹۷ می باشد

وی اضافه کرد:‌ متاسفانه امروز استفاده کالای بیگانه مبدل به شکلی تفاخر در بین مردم شده که لازم هست برای رونق استفاده از کالا‌های ایرانی این نوع نگاه  اصلاح گردد. تولید کنندگان ایرانی نیز باید نهایت کوشش خود را انجام دهند که کالای تولید گردیده آنان نه فقط کیفیت بالایی برای ارائه داشته باشد لکن قادر به رقابت با فرآورده ها همانند بیگانه نیز باشد.

 

 جمالی دنبال کرد: در حال حاضر نیز  قوانینی در ارتباط با عدم استفاده از کالای بیگانه در دستگاه‌های دولتی وجود دارد ولی اینکه آیا این قوانین تا چه اندازه در این دستگاه‌ها  اجرا می‌شود و دستگاه‌های نظارتی چقدر به اجرای این قوانین  نظارت می‌کنند، جای بحث دارد.  

  عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نقش وزارت امور خارجه  در پشتیبانی از کالای ایرانی، گفت‌: وزارت امور خارجه مدتی هست که  چارت عملکردی خود را عوض کرده هست، به به صورتی که مسئولین دستگاه دیپلماسی، سفارتخانه‌های کشورمان در سراسر دنیا را ملزم کرده‌اند که کارکرد خود را تنها به فعالیت‌های سیاسی محدود نکرده و تمام کوشش خود را برای معرفی کالاهای باکیفیت ایرانی به کار ببندند. اصولا یکی از علل کلیدی ارتباطات ما با دیگر کشورها ایجاد زمینه‌ مناسب برای گسترش ارتباطات اقتصادی و رونق تولید در کشور هست.

وی یاد‌آور گردید:  وزارت امور خارجه با هموار کردن ورود اتباع بیگانه به کشور می‌تواند در رونق گردشگری و توریسم تندرستی تاثیر بسزایی داشته باشد.