به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت الله سیدعلی حسینی‌صدر از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم با محکوم نمودن حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی(ع) گفت: حمله وحشیانه و تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، نشان داد که آمرین این حمله مخالف با کتاب خدا و رسول خدا(ص)، دین، ایمان و بلکه دشمنان انسان و بشریت و حریت و امنیت هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ماهیت این جنایت مخالفت با دین و شرع و قرآن و سنت رسول مکرم اسلام است، افزود: خداوند مقرر فرموده است هر آنچه منسوب به او و از مقدسات دین و به پیامبر(ص) منتسب است حرمت دارد. مانند کعبه و مسجد الحرام و حرم های پیامبران و پیامبر اسلام و فرزندان پیامبر مکرم اسلام و قرآن کریم که مقدسات مکتب اسلام است و حرمت و حریم دارد، هم حفظ حرمت لازم و واجب و همچنان هتک حرمت حرام و قبیح است.

وی بیان داشت: خداوند در سوره شریفه مائده میفرماید :(ومن یعظم حرمات الله فهو خیر له عند ربه) مراعات حرمت به خیر توصیف شده لذا حرمت شکنی شر و شرارت است و در سوره مبارکه حج خداوند می‌فرماید(یا ایها الذین آمنوا لا تحلوا شعائر الله) بی‌احترامی نکنید حرمت‌شکنی نکنید آنچه به خدا و دین خدا منسوب است.

استاد حوزه علمیه گفت: در این جریانات فتنه های اخیر ماهیت آمران و حامیان این فتنه ها با اهانت به قرآن نمایان شد، یعنی این افراد حتی قانون خداوند را احترام نمیگذارند و با اصل قانون و خدا مخالف هستند و با این فاجعه اخیر شیراز حتی ادعاهای دروغین آزادی و حمایت از بشریت را فاش کردند که دروغ است.

آیت‌الله حسینی‌صدر افزود: حمله وحشیانه به نمازگزاران بی گناه و بی دفاع در مکان مقدس در زمان مقدس آنهم به جمعی از اهل ایمان و عباد صالح خداوند که در احادیث قدسی آنان محارب خداوند تبارک و تعالی خطاب شده اند،و کسانی هستند که شمشیر را علیه خداوند از رو بسته اند و به جنگ خداوند آمده‌اند.

وی با بیان این که آیا کشتن زنان بی دفاع و کودکان بی پناه، حمایت از آزادی و حمایت از زنان و انسان است؟ گفت: در این حادثه تلخ ضد انسانی، اهانت به پیامبر اسلام انجام گرفت، این افراد که مدعیان اسلام هستند، فقط ادعای اسلام را دارند و به گفته مرحوم سید محسن امین وهابیت سعودی فرزندان یهود هستند و در حقیقت وهابیت دست نشانده یهود هستند، ظاهر مدعایی اسلام خود را حفظ نکردند؛ اهانت به فرزندان پیامبر اهانت به خود شخص پیامبر است، دانشمندان معروف اهل تسنن که وهابیت هم نمی‌توانند آنان را انکار کنند مانند البانی دوازده روایت از پیامبر در تقدس و تعظیم حرم های منسوب به پیامبر و اولاد پیامبر مکرم اسلام را نقل نموده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که به حرمت شهدای شاهچراغ درس خود را تعطیل می کنم، بیان کرد: این جنایت برای هر انسانی دردآور است، خونریزی در مکان مقدس و کشتار گستاخانه افراد بی گناه و زنان و کودکان نه فقط مورد تنفر همه بشریت است، بلکه مشخص می کند این افراد دنباله رو افرادی مانند حرمله جنایتکار هستند این حادثه روی سیاه آمرین و همدستان فتنه های اخیر را کشف نمود و مشخص شد سفاکی مانند حرمله که قاتل حضرت علی اصغر علیه السلام است را دنباله رو هستند، آمران این جنایت درد آور نه فقط ملت ما و میهن ما و دوستان اهل بیت علیهم السلام و امت اسلامی را عزادار نمود، بلکه چهره نفاق اهل فتنه اخیر را مشخص و برملا کرد.

انتهای پیام / ۷۸۰۳۲




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

منبع