امام جمعه قم با بیان اینکه جنگ ترکیبی امروز یک تدبیر ویژه را می‌طلبد، عنوان کرد: مسئولان نیز باید برای شرایط ویژه امروز کشور تدبیر کنند و در راستای رفع مشکلات گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه ، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای بزرگ قدس برگزار شد خاطرنشان کرد: همه عناصر ضد انقلاب، بسیج شده‌اند تا به این نظام و ملت رشید ایران ضربه بزنند، از آمریکا تا کوچک‌ترین عوامل وابسته به استکبار به صورت آگاهانه و بسیاری هم به صورت ناآگاهانه در میدان مبارزه با انقلاب حضور یافته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه انسان متقی در عرصه سیاست نیز متفاوت عمل می‌کند، اضافه کرد: امام علی(ع) نماد یک انسان متقی هستند و سیاسیون می‌توانند از رویکردهای سیاسی زندگی ایشان الگوبرداری کنند.

اعرافی با اشاره به اینکه رفع کامل بی‌سواد یکی از وظایف مهم مسئولان است، اظهار کرد: نهادهای انقلابی باید در عرصه نهضت سوادآموزی نقش‌آفرین باشند، اقشار مختلف توانمند باید به عرصه عمل وارد شوند تا مشکل بی سواد به صورت کامل رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز با یک جنگ ترکیبی روبرو هستیم و رسالت‌های سنگینی بر دوش ما است، عنوان کرد: دشمن با تجمیع قوای خود به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است و افرادی که جنگ ترکیبی را باور نداشته باشند تحلیل هایشان متفاوت می شود و نوع سخن گفتن آن‌ها اشتباه می‌شود.

وی از بکارگیری رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی برای تضعیف نظام اسلامی یاد کرد و گفت: همه ضعف‌ها، زمینه‌ها گسل‌ها در فتنه اخیر دشمن به کار گرفته شده و دشمن همه نقاط ضعف را در قالب یک جنگ ترکیبی هدف گیری کرده است.

اعرافی با تاکید بر اینکه ملت ایران ۶ دهه پای اسلام بوده و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، افزود: همه ملت ما به جز اندک فریب خورده امروز نیز به فضل الهی پای آرمان‌های انقلاب و اسلام  ایستاده و خواهند ایستاد.

وی با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی امروز یک تدبیر ویژه را می‌طلبد، عنوان کرد: مسئولان نیز باید برای شرایط ویژه امروز کشور تدبیر کنند و در راستای رفع مشکلات گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن نیاز به یک مواجهه ترکیبی دارد، اظهار کرد: ما باید از ابزارهای مختلف به ویژه بصیرت استفاده کنیم، دهه بصیرت درس بزرگی را به ما داده است که این درس همچنان باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر نیازمند بصیرت، شجاعی، آگاهی، حکمت و حضور مردم در صحنه هستیم اما مسئولان هم نباید آرام باشند، مطالبات مراجع تقلید به ویژه در روزهای اخیر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های مراجع تقلید در مورد معیشت و اقتصاد مردم است، گفت: دستگاه قضا باید پرونده‌های فساد را دنبال و به درستی هم اطلاع‌رسانی کند، انتظار مردم آگاهی و شفاف‌سازی در مورد پرونده‌های فساد است.