به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛آیت الله عبدالله جوادی آملی دردیدار ریاست سازمان سینمایی کشور،جمعی ازمسئولان بنیاد سینمایی فارابی و دست اندرکاران قسمت دوم و سوم فیلم سینمایی ملک سلیمان اظهار کرد: سینمای غرب تنها جابه جایی حس به حسی دیگر را دنبال می‌کند که پیامی ندارد […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛آیت الله عبدالله جوادی آملی دردیدار ریاست سازمان سینمایی کشور،جمعی ازمسئولان بنیاد سینمایی فارابی و دست اندرکاران قسمت دوم و سوم فیلم سینمایی ملک سلیمان اظهار کرد: سینمای غرب تنها جابه جایی حس به حسی دیگر را دنبال می‌کند که پیامی ندارد اما شما سیر صعودی می‌کنید،بالا می‌روید، می‌بینید که بالا چه خبر هست! بعد آرام آرام پایین می‌آیید، آن معقول را به محسوس مبدل می‌کنید تا به دیگران بگویید که بالا چه خبر هست.

وی دنبال کرد: مراحل تحصیل در مدرسه ها و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برای هر مقطع سنی متمایز هست اما شما سینماگران می‌خواهید همه اقشار و سنین را در یک سالن جمع کنید و به آنان پیامی را جابه جا کنید، این کار بسیار سختی هست، چون که شخصی که در سطح بالاتر هست مطلب علمی می‌خواهد و دیگری در پی محسوسات به سالن سینما آمده هست، راضی نگه داشتن همه، سختی کار شماست، اما با لطف الهی خداوند راه را به شما نشان خواهد داد.

آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: آدم پروری، آسان زیستی و استفاده صلح آمیز از قدرت در مسیر محافظت مردم درس‌هایی هست که از داستان حضرت سلیمان گرفته می‌شود و باید بر آنان تاکید گردد. اینها باید در سینما عرضه گردد که جهان با قتل و خون ریزی و حیوانیت پیشرفته اداره نمی‌شود لکن جهان با عدل و محبت اداره می‌شود، اینها پیام داستان حضرت سلیمان هست که سینما می‌تواند و این حجم را دارد که این مفاهیم را عرضه کند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به داستان حضرت سلیمان(ع) گفته بود: کوشش ما این هست که نگذاریم آدم به سمت حیوان شدن برود در حالی که حضرت سلیمان حیوان را به مقام انسانیت رساند؛ هدهد که یک پرنده هست را به جایی رساند که این مرغ وقتی مردم سبأ را دید برهان اقامه می‌کند که به چه سبب قمرآفرین و شمس آفرین را نمی پرستید؟!

وی عنوان نمود: قرآن کریم در مورد حضرت سلیمان فرمود معدن مس را مثل چشمه برای او روان ساختیم، اما او از این قدرت برای ساخت جنگ افزار کشتار استفاده نکرد لکن از قدرت خود در راه دفاع و خدمت به مردم جامعه بهره گرفت، این را سینما می‌تواند نشان بدهد که می‌توان به جای کشتار مردم، آنان را محافظت کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همه ابزارها در اختیار سلیمان و داوود بود اما با آن شمشیر و جنگ افزار کشتار نساختند لکن از آن ابزار دفاع و رفاه زندگی تهیه کردند؛ اینکه ما در برجام می‌گوییم قصد تولید جنگ افزار کشتار جمعی نداریم ریشه در این آموزه‌ها دارد.

در این دیدار مهندس حیدریان ریاست سازمان سینمایی به عرضه گزارشی از برنامه‌ها و اغراض سازمان سینمایی در سال آینده پرداخت و اظهار کرد: هدف ما پشتیبانی از عرضه محتواهای خوب تر و مطلوبتر به دور از روزمره‌گی و بازاری شدن هست تا با بهره گیری از تکنولوژی‌های روز جهان بتوانیم عالم مفهوم و عقل را به منصه ظهور برسانیم.

وی اضافه کرد: داستان دعوت حضرت سلیمان از ملکه سبأ، بسیار شبیه نامه حضرت امام به گورباچف و دعوت وی به حق هست که دعوتی خدایی بود که در عرصه دیپلماسی رخ داد.

علاوه بر این شهریار بحرانی کارگردان فیلم سینمایی ملک سلیمان در سخنانی یادآورشد: عرصه عکس عرصه ای سخت و خطرناک هست که هم معرفت و هم اطلاعات بسیاری را بخصوص در داستان‌های قرانی و مفاهیم دینی می‌طلبد.