قم-استاد حوزه علمیه قم گفت: مسئولان امنیتی کشور باید ابعاد حادثه تروریستی حرم رضوی را برای آحاد مردم ولایتمدار تبیین کنند و این حادثه یک قطعه‌ از پازل نقشه دشمنان است.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، در پی شهادت حجت الاسلام اصلانی و حجت الاسلام دارایی در حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی، مراسم بزرگداشت این دو شهید جهادگر و مردمی از روز جمعه ۱۹ فروردین ماه در مصلی بزرگ قدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: شهید و شهادت دارای مقام و منزلت بالایی است که ائمه معصومین (ع) نیز رسیدن به شهادت را از خداوند طلب می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: حقیقت بندگی با مقام شهادت محقق می‌شود و رسیدن به شهادت نشانه پذیرش بندگی خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه درس گرفتن از سیره شهدا مهم است، افزود: باید زندگی شهدایی همچون اصلانی و دارایی را که با زبان روزه در مکان مقدس حرم رضوی به شهادت رسیدند برای جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام مومنی ابراز داشت: اسلام دارای ۵ رکن است و ائمه معصومین (ع) تاکید فراوانی بر رکن ولایت داشتند و این امر نشان دهنده اهمیت این موضوع است و از ولایت به عنوان کلید نماز، ذکات، حج و روزه برشمرده‌اند و مقصود از ولایت، ولایت امیرالمومنین (ع) و ائمه معصومین (ع) است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: حقیقت دین اسلام تسلیم بودن در برابر اوامر الهی و اولیاء خداوند است.

وی با بیان اینکه انسان با معرفت، محبت و ولایت به خداوند نزدیک می‌شود، افزود: ولایتمداری به حرف نیست بلکه در عمل باید مطیع ولایت بود.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: این دو شهید حرم رضوی جهادی بودند و به شهادت عشق می‌ورزیدند و این توفیق بزرگی است که انسان با زبان روزه در حرم امام رضا (ع) به شهادت برسد.

دشمنان با اسلام بی ولایت مشکلی ندارند

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان با اسلام بی ولایت مشکلی ندارند و دشمنی آنان فقط به دلیل رکن ولایت است و این همان اسلام آمریکایی است.

وی با بیان اینکه روحانیت در دفاع از دین همواره پیشگام بودند و در این مسیر سختی‌های فراوانی متحمل شدند، گفت: روحانیت در دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت (ع) و نیز در دستگیری از مردم و در همین اتفاقات پس از کرونا در صحنه حضور داشته و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

حجت الاسلام مومنی افزود: مسئولین امنیتی کشور باید ابعاد این حادثه تروریستی را برای آحاد مردم ولایتمدار تبیین کنند و در این زمینه باید به توطئه دشمنان در ایجاد تفرقه بین امت اسلامی توجه داشت.

وی عنوان کرد: برادران افغانستانی و پاکستانی زیادی در ایام دفاع مقدس و نیز در دفاع از حرم اهل بیت در میدان نبرد حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: این حادثه یک قطعه‌ای از پازل نقشه دشمنان است که می‌بایست مراقب آن بود و گفته آن مقام مسئول که با ادبیات نادرست نسبت به شهادت این دو طلبه صحبت کرده نیز پذیرفتنی نیست و مسئولان باید موانع بین خود و مردم را بردارند و ارتباط با مردم را تقویت کنند.

[ad_2]

منبع