به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، همزمان با اربعین شور و حال خاصی در شهر مقدس شهر قم حاکم شده هست، دسته‌های عزاداری از اولین لحظه های صبح امروز آماده حرکت و برپایی عزاداری به سمت حرم مطهر می باشند. از تمام معابر و خیابان‌های شهر صدای […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، همزمان با اربعین شور و حال خاصی در شهر مقدس شهر قم حاکم شده هست، دسته‌های عزاداری از اولین لحظه های صبح امروز آماده حرکت و برپایی عزاداری به سمت حرم مطهر می باشند.

از تمام معابر و خیابان‌های شهر صدای جان‌سوز نوحه و عزاداری به گوش می‌رسد و مردم این شهر ولایت مدار با هر وسیله‌ای که امکان دارد از بین صفوف متراکم و پرازدحام دسته‌های عزاداری خود را به حرم مطهر می‌رسانند تا در دامن کریمه اهل‌بیت(س) مرهمی برای دل‌های سوخته خود پیدا نمایند.

دود اسفند در فضای خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در فضا پیچیده شده و صدای دلنواز نوحه از ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های بزرگ و کوچکی که در کنار پیاده‌روها برپاشده به گوش می‌رسد، کودک پنج‌ شش‌ساله‌ای درحالی‌که با چوب‌های کوچک مشغول نواختن طبل کوچکی هست چند قدم جلوتر از مادرش قدم برمی‌دارد و به سمت حرم مطهر درحرکت هست.

شهر شهر قم آماده برپایی راهپیمایی بزرگ حرم تا جمکران هست

دسته‌های عزاداری از هر کوی و برزن به معابر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر نزدیک می‌شوند و به‌صورت هماهنگ و منسجم به سمت مضجع نورانی کریمه اهل‌بیت(س) حرکت می‌کنند تا پس از برپایی عزاداری پرشور در صحن‌های متفاوت حرم مطهر نماز جماعت اول وقت و پرشور خود را در حرم مطهر برگزار کنند.

روز اربعین حرم مطهر حال و هوای دیگری دارد، تعداد  زائران و مجاوران لحظه‌به‌لحظه در اطراف حرم مطهر پرشورتر می‌شوند، دسته‌های عزاداری هرلحظه خود را به حرم می‌رسانند.

جمع پرشوری از زوار پاکستانی که از عزیمت اربعین برگشته‌اند در گوشه‌ای از صحن آینه گعده‌ای برپا کرده و با شور و حرارت خاصی مشغول عزاداری و نوحه‌خوانی می باشند، عاشقان زیادی دور آن‌ها جمع شده و با شنیدن لفظ نورانی حسین(ع) ناخودآگاه اشک از دیدگانشان جاری می‌شود.

این اشتیاق و هیجان زوار و مجاوران برای حضور در حرم مطهر در روز اربعین بی‌جهت نیست، مردم این شهر حسینی(ع) بر طبق رسم هرساله خود مراسم ویژه‌ای برای جاماندگان از پیاده‌روی حماسی اربعین برگزار می‌کنند، راهپیمایی بزرگ و پرشور از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران مرهمی بوده که هرساله جاماندگان از اربعین در شهر شهر قم برگزار می‌کنند تا آلامی بر جراحت‌های قلبشان باشد.

مسیر حرم تا حرم بوی بهشت گرفته هست

نماز جماعت روحانی ظهر و عصر که اقامه می‌شود مردم از هر سو و مسیری خود را به خیابان بهشتی حرم تا حرم می‌رسانند. موکب‌های پذیرایی در سرتاسر مسیر راهپیمایی از چند دیروز برپاشده و در انتظار شروع این حرکت معنوی و مردمی مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) هست.

دسته‌های عزاداری، اقشار متفاوت مردم، و زوار و مجاوران همه به‌صورت یکجا و هماهنگ خود را به اوائل مسیر پیاده‌روی در نزدیکی حرم مطهر می‌رسانند و باهم خوانی و عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرده و در این روز عزیز عهد و پیمان خود را با امام زمان(عج) تجدید کنند.

چند نوجوان در گوشه‌ای از مسیر پیاده‌روی بساط کوچکی را پهن کرده‌اند و با اشتیاق و علاقه‌ای وافری کفش‌های زوار حرم کریمه اهل‌بیت(س) را پاکیزگی می‌کنند، پیرمردی کهن‌سال مشک آبی بر دوش گرفته و با یاد علمدار بی‌دست دشت کربلا ساقی گری می‌کند.

چند قدم جلوتر و در حاشیه پیاده‌روی مسیر حرم تا حرم چند دختر جوان درحالی‌که کفش‌های خود را در دست گرفته‌اند با پاهای لخت به سمت مسجد مقدس جمکران راهی می باشند، فرزندی مادر سالخورده خود را بر ویلچری سوار کرده و با آرامش و طمأنینه به سمت مسجد مقدس جمکران درحرکت هست، فضایی از عشق و معرفت در سرتاسر مسیر بین حرم مطهر و مسجد جمکران پیچیده هست.