خبرگزاری تسنیم: استاد درس خارج حوزه علمیه شهر قم با اشاره به مضرات بازارگردی در عزیمت حج و ضرورت پشتیبانی از تولیدات داخلی تصریح کرد که زوار عزیمت حج حتی الامکان سوغات عزیمت خود را از ایران تهیه کنند. آیت‌الله حسینی آملی با اشاره به ثروت هنگفت کشور عربستان با توجه به مراجع شگرف نفتی […]

خبرگزاری تسنیم: استاد درس خارج حوزه علمیه شهر قم با اشاره به مضرات بازارگردی در عزیمت حج و ضرورت پشتیبانی از تولیدات داخلی تصریح کرد که زوار عزیمت حج حتی الامکان سوغات عزیمت خود را از ایران تهیه کنند.

آیت‌الله حسینی آملی با اشاره به ثروت هنگفت کشور عربستان با توجه به مراجع شگرف نفتی موجود در این کشور افزود: بعضی می‌گویند این پول یعنی هزینه عزیمت حج کمک به عربستان برای کشتار مردم یمن هست، در حالی که این مسأله درست نیست و اصلا پول حج برای آن‌ها مبلغی به حساب نمی‌آید.

وی افزود: اگر این دولت بخواهد جنایتی بر بر علیه کشور دیگری انجام بدهد کار خود را می‌کند و اصلا به پولی که از وزارت حج این کشور به دست می‌آید نیازی ندارد به علاوه اینکه تمام هزینه حجی که از زوار دریافت می‌شود به طور یک جا به دولت سعودی داده نمی‌شود و بخش عمده‌ای از آن ذی ربط به کرایه هتل‌ها، تغذیه و حمل و نقل هوایی و زمینی زوار هست.

استاد درس خارج حوزه علمیه شهر قم با اشاره به ضرورت پشتیبانی از تولیدات ملی در قضیه حج تصریح کرد: خوب ترین راهی که حجاج می‌توانند در این عزیمت از کشور اسلامی خودمان دفاع نمایند این هست که با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب از خرید سوغاتی‌های بیجا در این عزیمت اجتناب و خرید سوغاتی را به ایران و کشور اسلامی خودمان موکول کنند تا هم از تولید داخلی پشتیبانی گردد و هم اینکه کمکی به بازار‌های سعودی که در حقیقت اجناس کشور‌های دیگر هست نکرده باشند.

آیت‌الله حسینی آملی با بیان اینکه بازارگردی با جنبه عبادی حج مغایر هست، افزود: بنده به همه زوار بیت الله‌الحرام سفارش می‌کنم که با توجه به سعه مالی که دارند تنها خرید‌های ضروری خود را در عربستان انجام دهند و خرید سوغاتی‌های خود را از کشور خودمان دارا باشند چراکه با این کار هم به جنبه عبادی حج در نظر داشته اند و هم کمک بزرگی به تولید‌کنندگان داخلی کرده‌اند.