دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار با تاکید بر لزوم حضور هر چه بیشتر جوانان در بعد داخلی و بین المللی گفت: حضور نوجوانان ونسل جوان در این دوره از جشنواره عمار پررنگ و قابل توجه بود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه اکران‌های مردمی یکی از ارکان اصلی جشنواره عمار است که طی آن، نیروهای خودجوش مردمی در سراسر کشور، برای دیده‌شدن فیلم‌ها و آثار واقعی و مردمی، کوشش می‌کنند.

تجربه حضور بسیار موفق برخی از فیلم‌ها در اکران‌های مردمی جشنواره عمار نشان داد که بدنه حرفه‌ای فیلمسازان، هرسال آثار و فیلم‌های باکیفیت زیادی تولید می‌کردند و می‌کنند که صرفاً به‌خاطر توجه به واقعیت و پیروی نکردن از کلیشه‌های غلط پذیرفته شده، محکوم به نادیده‌گرفته‌شدن و بایکوت می‌شوند.

در همین زمینه سهیل اسعد دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حسینیه هنر استان برگزار شد، اظهار داشت:حضور بانوان و همچنین سنین مختلف در چهاردهمین جشنواره عمار پررنگ تر از دوره های گذشته بود و جشنواره عمار توانسته از مرزها عبور کند.

اسعد با بیان اینکه اکران فیلم های جشنواره عمار در حسینیه و مساجد اقدام بسیار خوبی است، تصریح کرد: هنر جشنواره عمار این است که زمان ومکان را برداشته است، تنوع تولیدکنندگان و مخاطبین جالب توجه بود و امسال برنامه سینما مردم هر شب با حضور تولید کنندگان جشنواره عمار  از شبکه ۴ سیما پخش شد.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار بیان کرد: اکران های این جشنواره مردمی در سینما فلسطین انجام شد و فیلم های مختلفی که منتخب و جایزه گرفته بودند در این سینما اکران شد.

وی افزود: سطح آثار ارسال شده به جشنواره عمار مختلف بود که ۳۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۱۰۰۰ اثر رسیده مستند است و نسبت به تنوع آثار ارسالی رضایت داشتیم.

اسعد تصریح کرد: جشنواره مردمی عمار یک جشنواره مردمی و انقلابی است، ایده بین المللی کردن عمار از ابتدای آغاز به کار این جشنواره مورد تاکید قرار گرفت و باید فکر و ادبیات و محتوا و دغدغه بین المللی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد:جشنواره مردمی عمار یک جشنواره و حرکتی مردمی است و مدیریت و مسئولیت آن با این عزیزان است و مردم تولید آثار را بر عهده دارند و نقش مهمی ایفا می کنند.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره فیلم عمار اضافه کرد: فرهنگ‌سازی یک نوع جدید از دیدن فیلم، در جشنواره عمار رقم خورد که تماشای فیلم از سینما به حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه و مساجد راه پیدا کرد.

وی تأکید کرد: تبیین حقایق منحصر به یک‌زمان و مکان خاص نیست هنر جشنواره فیلم عمار این است که توانسته زمان و مکان تبیین حقایق را تغییر دهد.