به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز دوشنبه در جلسه تفسیر خود که در مسجد اعظم شهر قم برگزار شد، با تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس گفت: رزمندگان در جنگ هایی که در کردستان انجام شد در دشوارترین شرایط و در حالی که در زمستان […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز دوشنبه در جلسه تفسیر خود که در مسجد اعظم شهر قم برگزار شد، با تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس گفت: رزمندگان در جنگ هایی که در کردستان انجام شد در دشوارترین شرایط و در حالی که در زمستان برف شدید باریده بود مقاومت کردند و ایستادند حتی بعضی یخ زندند و از سرما شهید گردیدند.

وی با تحسین از حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اضافه کرد: این حضور پرشور از برکت خون شهدا و پرچمداری علما بود.

پشتیبانی از مظلوم از دستورات اصلی اسلام هست

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه پشتیبانی از مظلوم از دستورات اصلی اسلام هست، اضافه کرد: حمایت کننده مظلوم حمایت کننده دین خداست و کسی که طرفدار ظلم کننده هست دشمن خداست.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از مظلوم ریشه در نماز دارد، گفت: در سوره مبارکه حمد ما از خدا می خواهیم که ما را در شمار کسانی قرار دهد که موهبت خود را به آنها داده هست و نه افرادی که مورد غضب و یا ضاله می باشند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: خداوند موهبت خود را به انبیاء، شهدا و صالحان داده هست و پشتیبانی از مظلوم از دستورات مشترک همه انبیاء هست.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: البته گاهی آدم با سکوت خود از ظلم کننده پشتیبانی می کند که بر طبق روایت امام علی(ع)، اگر کسی در جایی که باید داد بزند ساکت باشد، شیطان دهان بسته هست.