[ad_1] حجت الاسلام سید کاظم سیدباقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برخاسته از حوزه علمیه قم است، اظهار کرد: کلیت ساختار، فکر و اندیشه نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه فکری حوزه علمیه ساخته و برخاسته شده است. عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و […]

[ad_1]

حجت الاسلام سید کاظم سیدباقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برخاسته از حوزه علمیه قم است، اظهار کرد: کلیت ساختار، فکر و اندیشه نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه فکری حوزه علمیه ساخته و برخاسته شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: وظیفه اصلی حوزه علمیه ایجاد پشتوانه فکری در عرصه های مختلف برای نظام اسلامی است و البته حوزه علمیه توانسته است در عرصه نظریه پردازی و نظام سازی همکار و همگام نظام اسلامی باشد.

وی افزود: البته حوزه علمیه به غیر از پشتوانه فکری کارهای دیگری همانند تبلیغات و پشتیبانی فرهنگی نیز می تواند انجام دهد اما مهم ترین وظیفه حوزه علمیه در قبال حاکمیت جمهوری اسلامی، ایجاد پشتوانه فکری و پاسخگویی به نیازهای آن در عرصه های مختف است.

حجت الاسلام سیدباقری در ادامه سخنان خود به وظایف نظام و حاکمیت در قبال حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: حاکمیت اسلامی نیز همان گونه که تاکنون تلاش کرده است باید نیروهای اصلی و اصیل خود را از حوزه علمیه برگیرد و کمک کند تا حوزه علمیه مد نظر باشد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر وظیفه ای که نظام اسلامی نسبت به حوزه علمیه دارد این است که باید نیرو، کارگزار و پاسخ نیازهای خود در عرصه های مختلف را از حوزه علمیه طلب کند./۱۳۲۴/ج

[ad_2]