مدیر مرکز حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم گفت: بیش از ۴ هزار قمی در قالب ۲۷۶ گروه جهادی، همزمان با ماه رمضان و عید نوروز اقدام به فعالیت و خدمت‌گزاری در ۱۸ پویش فرهنگی و محرومیت‌زدایی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حسن ضیایی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: یک جهادگر زمانی که دعای «اللهم اغن کل فقیر» را می‌خواند، خودش را در مبارزه با فقر موظف می‌داند و محرومیت‌زدایی را از اولویت‌های اصلی خود در ماه رمضان تلقی می‌کند.

 

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم اظهار کرد: اردوهای نوروزی جهادی امسال با شعار «همه با هم جهاد خدمت و تواصی» در دو بازه زمانی ابتدای اسفندماه تا پایان سال ۱۴۰۲ و بازه دوم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ تا پایان فروردین‌ماه در استان قم آغاز شده است.

 

وی ابراز کرد: امسال حدود ۴ هزار نفر در قالب ۲۷۶ گروه جهادی از نواحی مقاومت و اقشار مختلف بسیج به ویژه جوانان، طلاب، دانشجویان و جامعه زنان با مشارکت آحاد مردم در حال خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف برای خانواده‌های کم برخوردار و محروم در سطح استان قم هستند.

 

ضیایی مطرح کرد: این حرکت‌های جهادی با هدف رشد استعداد و تعالی خود جهادگران و کمک به عدالت و خدمت‌رسانی به بخش‌ها و مردم مناطق کم برخوردار در حال اجرا است.

 

وی در ادامه ابراز کرد: از دیگر اهداف و آثار و برکات برگزاری اردوهای جهادی، می‌توان به ایجاد نشاط انقلابی و رشد معنوی بین جهادگران و امیدآفرینی و خدمت‌رسانی به جامعه ایران اسلامی، اشاره کرد.

 

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی استان قم در خصوص عرصه‌های خدمت‌رسانی جهادگران قمی در اردوهای ماه رمضان و نوروزی، افزود: ۴ هزار جهادگران استان قم در این اردوها مشغول به خدمت زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی، معنویت افزایی و دینی، عمرانی، پزشکی و سلامت، علمی و آموزشی، ارایه بسته‌های حمایتی و… هستند که به استان‌های قم، خوزستان، کرمان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و هرمزگان اعزام شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز باستانی، فرصت متفاوتی برای جهادگران ایجاد شده و خدمت در محل زندگی خود جهادگران با تشکیل قرارگاه‌های پشتیبانی از اردوهای جهادی و میدان‌داری قرارگاه‌های عملیات‌ جهادی استان در حال انجام است.

 

ضیایی درباره برپایی پویش‌های برنامه‌ریزی شده برای این ایام، بیان کرد: در راستای تکریم مسجد، ۱۵۰ مسجد در مناطق مختلف شهر قم توسط گروه‌های جهادی و همکاری هیأت امنای مساجد غبارروبی و عطرافشانی شدند؛ همچنین تعمیرات و آماده‌سازی مسجد برای میزبانی از مهمانان خدای متعال در ماه مبارک نیز در حاشیه این غبارروبی‌ها به همت جهادگران صورت گرفته است.

 

وی افزود: پویش ملی «خانه دوست کجاست» نیز از دیگر برنامه‌های گروه‌های جهادی در این ایام است که جهادگران در برنامه‌ای یکی دو روزه، منزل محروم را تعمیر و مرمت می‌کنند و این اقدام خیرخواهانه را ختم به افطار ساده در کنار آن خانواده کم برخوردار می‌کنند.

 

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قم ادامه داد: تهیه و توزیع افطاری ساده همزمان با شب‌های سه‌شنبه در طریق المهدی(عج) با میدان‌داری قرارگاه عملیات جهادی شهدای جهادگر، از دیگر پویش‌های برنامه‌ریزی برای ماه رمضان در استان قم است.

 

وی تصریح کرد: از دیگر پویش‌های جهادگران استان قم در ایام نوروز و ماه رمضان، اجرای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و تربیتی در ۱۴ بوستان و پارک است که با محوریت گروه‌های جهادی طلاب در حال انجام می‌باشد که گروه جهادی شهید شفیعی و نسیم وصال از شاخص‌ترین این گروه‌های جهادی هستند.

 

ضیایی خاطر نشان کرد: در بحث کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان، با توجه به طولانی بودن مسیر و پای کار بودن مردم خود سیستان و استان‌های اطراف، رویکرد استان قم جمع‌آوری کمک‌های نقدی است که مومنین می‌توانند از طریق شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۱۵۲۶۲۹ به نام گروه جهادی نور، کمک‌های خود را برای همدلی با این هموطنان سیل‌زده ارسال کنند.

 

وی افزود: همچنین دو گروه جهادی متخصص به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند و در جریان وضعیت این مناطق قرار گرفتند؛ در بحث جمع‌آوری اقلام مورد نیاز نیز تا کنون به اندازه ۴ دستگاه تریلی اقلام از بین مردم قم به همت جهادگران جمع‌آوری و ارسال شده است.

 

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی استان قم گفت: اجرای طرح «سفره کریمانه ۲ کیلومتری» از دیگر پویش‌های جهادگران در فروردین ماه است که همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) به همت گروه‌های مردمی و جهادی در بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد.

 

وی تشریح کرد: قرارگاه‌های عملیات‌ جهادی استان قم در ماه مبارک رمضان با محوریت ۱۵۰ مسجد، طرح افطاری ساده را با مشارکت مالی بسیج سازندگی سپاه قم و همکاری اهالی محله‌ها در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار برگزار می‌کنند.

 

ضیایی اظهار کرد: پویش «سقف مهربانی» از دیگر برنامه‌های این ایام است که با همکاری بسیج سازندگی با گروه‌های جهادی فعال در تعمیر و مرمت منازل محرومین، اجرا می‌شود و ایزوگام سقف منازل مسکونی خانواده‌های کم برخوردار انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: پویش «سقف مهربانی» از دیگر برنامه‌های این ایام است که با همکاری بسیج سازندگی با گروه‌های جهادی فعال در تعمیر و مرمت منازل محرومین، اجرا می‌شود و ایزوگام سقف منازل مسکونی خانواده‌های کم برخوردار انجام می‌شود.

 

مدیر مرکز حرکت‌های جهادی استان قم بیان کرد: در حوزه جمعیت و فرزندآوری پویش «قاب خانوادگی به وسعت ایران» راه‌اندازی شده که خانواده‌های پرجمعیت می‌توانند با ارسال تصاویر خود به آیدی @ciahkale در پیام‌رسان ایتا، در این پویش شرکت‌کنند و از جوایز نفیس آن برخوردار شوند.

 

وی عنوان کرد: فعالیت بسیار گسترده‌ای با عنوان «همدلی مومنانه» برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ارزاق، جهیزیه در همه قرارگاه‌های جهادی محله‌ای در حال انجام است که یکی از فعالیت‌های مهم گروه‌های جهادی در ایام نوروز می‌باشد.

 

ضیایی تصریح کرد: پویش «شب‌های دلدادگی» با همکاری اوقاف و امور خیریه توسط گروه‌های جهادی در آستان مقدس امامزادگان مدفون در قم انجام می‌شود که شب‌ها پس از افطار، فعالیت‌های فرهنگی، مشاوره‌ای، اقامه نماز جماعت و… صورت می‌پذیرد.

 

وی اضافه کرد: همچنین پویش «ملکه مکه» توسط گروه جهادی شهیده احمدی و طلاب خواهر، همزمان با وفات حضرت خدیجه(س) در قالب مسابقه کتابخوانی برای دختران روزه اولی برگزار شد.

 

وی گفت: اجرای ویژه برنامه در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برای پسران روزه اولی، برپایی پویش درختکاری خانوادگی، ایجاد قرارگاه‌های محرومیت زدایی و اردوهای نیم روزه جهادی در شهرستان‌های قم به همت قرارگاه عملیات جهادی حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های مختلف جهادگران در ایام نوروز است.

 

ضیایی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود بزرگترین گلزار شهدای مدافع حرم در استان قم، در آخرین پنجشنبه سال نیز ویژه برنامه‌‌ای برای خانواده‌های معظم شهدا به همراه افطاری در گلزار شهدا توسط گروه‌های جهادی برگزار شد.

 

پایان پیام/

  • نویسنده : مجتبی فرزانه