به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در سلسله مباحثی تحت عنوان «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» عنوان داشته هست: جوان، سرشار از انرژی و نشاط و شادابی هست، این شادابی، همراه با آرزوها وی را به سرمستی و غرور و به […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در سلسله مباحثی تحت عنوان «درس‌هایی از نهج‌البلاغه» عنوان داشته هست: جوان، سرشار از انرژی و نشاط و شادابی هست، این شادابی، همراه با آرزوها وی را به سرمستی و غرور و به مسیرهای مهارناشدنی و گمراه‌کننده سوق می‌دهد.
امیرمومنان علی(ع) مثل طبیبی حاذق، تلنگری محکم می‌زند که این شادابی، همراه غم و اندوه هم هست و اخطار می‌دهد که سکه زندگی آدم دو رو دارد؛ گاهی غم و زمانی شادی.

آدمی، همنشین غم هست

آدمی، همنشین غم هست؛ غَم‌ها هم برای ما ضروری هست و روال تکامل را تسریع می‌بخشد. این غم‌ها کمال‌آفرین و پروردگار هستی را در زمان و موقعیت مناسب بر سر زندگی آدم سبز می‌کند و آدمی را با آن‌ها به رویش می‌رساند.
« «وَ نُصُبِ الافَاتِ وَ صَرِیعِ الشَهَوَاتِ وَ خَلِیفَهِ الاَموَاتِ؛ در تیررس آفت‌ها و شکست خورده شهوات و جانشین مردگان».
آدم، غیر از بلاها و مصیبت‌ها، دچار آفت‌ها هم می‌شود.آفت‌هایی که به جان و مال و دین و ایمان او می‌افتند و چون موریانه‌ای، هستی وی را می‌خورند.
غیر از بلاها که عمدتاً از سوی خداوند حکیم برای تکامل آدمی تدارک دیده شده، آفت‌ها، چیزهایی هست که آدم به دست خودش برای خود، آماده می‌کند.
انسان‌های عاقل، در پرتو عقل و دین، خود را از آفت‌ها دور نگه می‌دارد و در مقابل بلایا و مصیبت‌های طبیعی، صبوری می‌ورزند و با حوصله و مقاومت به نهایت می‌رسند.یکی‌از آفت‌های بزرگ، دستخوش شدن در چنبره شهوتِ کنترل نشده هست.اگر آدم به عقل و دین پناه دوئل، شهوات او رادر چنگال خود فرو می‌برند.

درس هفتم //////////////////خطرهای پیش‌روی جوان

ما با همه آفت‌ها و شهوات و آرزوها، جانشین مردگان می‌شویم و از سرای زندگان مهاجرت می‌کنیم.