به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ؛صادق حسین زاده ملکی، در پنجمین کارگاه آموزشی مهارتی سواد رسانه‌ای «خط انقلاب» که مخصوص طلاب خراسان رضوی و با مبحث نوآوری و خلاقیت در رسانه برگزار شدبا بیان اینکه منبر خود یک رسانه برای طلاب حوزه علمیه هست اظهار […]

خلاقیت و نوآوری راه مقابله با دشمنان استبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ؛صادق حسین زاده ملکی، در پنجمین کارگاه آموزشی مهارتی سواد رسانه‌ای «خط انقلاب» که مخصوص طلاب خراسان رضوی و با مبحث نوآوری و خلاقیت در رسانه برگزار شدبا بیان اینکه منبر خود یک رسانه برای طلاب حوزه علمیه هست اظهار کرد: امروز در فضای رسانه جنگی مشابه جنگ احزاب برقرار هست و باید به شکلی برای مقابله با آن تدابیری تفکر گردد. یکی از راه‌های مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، خلاقیت و نوآوری در رسانه هست.
وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که امروز بشدت با آن روبه رو هستیم، مساله خلاقیت و نوآوری بسیاری هست که در میدان جنگ رسانه وجود دارد و نمونه بارز آن هم تغییر رسانه‌های سنتی به پیشرفته هست.         این کارشناس ارشد نوآوری و توسعه اظهار کرد: وقتی ما وارد هرکدام از رسانه‌های نوظهور می‌شویم انبوهی از خلاقیت‌ها بر علیه جریان حق دیده می‌شود، خلاقیت‌هایی که هر کدامشان می‌توانند دلواپس کننده باشند.
حسین زاده ملکی تصریح نمود: با توجه به ماهیت عصر جدید که دربردارنده تحولات در همه زمینه‌ها هست، درک و درک خلاقیت و نوآوری بسیار حائز ارزش می‌باشد. چه بسیار عزم ها، اندیشه‌ها و قدرت‌ها که به علت نفهمیدن تحولات و مجال تحولات در رسانه از بین رفته اند.
وی خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها خصوصا در روش‌ها را از ضروری‌ترین اولویت‌ها در مهارت‌ها دانست و اضافه کرد: اگر مساله نوآوری و خلاقیت را در خودمان تقویت نکنیم مطمئنا در دنیای آینده جایگاهی نخواهیم داشت.
این فعال حوزه رسانه بیان داشت: امروز شاهد خیز ناامیدی در فضای کشور هستیم که متاثر از کذب پردازی‌ها و شبهات هست که از بستر رسانه‌های نوین در جامعه منتشر شده، اما ما هیچ خلاقیتی برای مقابله با آن انجام نداده ایم تا بر این فضا چیره شویم. البته این تحولات و نوآوری‌ها ماهیت خلقت هست و خداوند این مجال را به بنده خود داده که مدام در پی نوآوری و خلاقیت باشد.

وی نوآوری را بهره برداری موفق از ایده‌ها دانست و اضافه کرد: کافیست به ایده خوبی دسترسی پیدا کنید، آن وقت شما نیز می‌توانید از این نوآوری ایده بگیرید.  

  این فعال رسانه اظهارداشت:امروز مشکل عصر ما ایده نیست لکن عملیاتی کردن ایده‌ها هست و در این راستا امام خمینی (ع) یک فرد نوآور بود که در زمینه‌های متفاوت ایده و روش‌های مختلفی را عملیاتی کرد.

  حسین زاده ملکی اظهار کرد: منبر خود یک رسانه هست و کاربرد آن جابه جایی گنج عظیمی از مراجع اسلامی به مخاطب های می‌باشد.