خبرگزاری مهر: علی دایی در حاشیه نخستین تمرین تیم فوتبال سایپا برای فصل آتی اظهار کرد: تیم‌های دیگر هم می باشند که تمریناتشان را آغاز کرده اند نظیر سپیدرود. به طور غیر رسمی بازیکنانمان تمرین های را آغاز کرده بودند. وی اضافه کرد: شرایط مالی خیلی خوبی نداریم و نتوانستیم زودتر بازیکن دریافت کنیم. تاکنون […]

خبرگزاری مهر: علی دایی در حاشیه نخستین تمرین تیم فوتبال سایپا برای فصل آتی اظهار کرد: تیم‌های دیگر هم می باشند که تمریناتشان را آغاز کرده اند نظیر سپیدرود. به طور غیر رسمی بازیکنانمان تمرین های را آغاز کرده بودند.

وی اضافه کرد: شرایط مالی خیلی خوبی نداریم و نتوانستیم زودتر بازیکن دریافت کنیم. تاکنون سه بازیکن به تیم اضافه کرده ایم. از خیلی وقت پیش دوست داشتیم با بازیکنان مدنظرمان حرف بزنیم. چند نفر از این بازیکنان به علت اینکه تکلیفمان به آن صورت مشخص نبود، به استقلال، ذوب آهن و سپاهان رفتند.

سرمربی سایپا تاکید کرد: خدا را سپاس می‌کنم سه بازیکن خوب به تیم اضافه کنیم. اهتمام کردیم بیشتر بازیکن هایی که به درد می‌خوردند را نگه داریم. هدف‌های بزرگی داریم که می‌خواهیم با پشتیبانی باشگاه و کارخانه به آن برسیم.

دایی در مورد اینکه نفرات جذب شده در لیست کلیدی شما بوده اند یا گزینه‌های بعدی؟ اظهار کرد: بازیکنان دیگر هم به جمع ما اضافه می‌شوند. بازیکن یک، دو و سه نداشتیم. یکسری بازیکن موردنظر کادر فنی بودند که تعدادشان زیادتر از این بود و هست. فعلا توانستیم سه نفر را جذب نماییم. اهتمام می‌کنیم ناتوانی هایمان را پوشش دهیم.

وی در مورد جدایی برخی از بازیکنان اظهار کرد: بعضی‌ها موردنظر ما نبودند.

دایی در مورد نقل و انتقالات فوتبال ایران و اینکه برخی از باشگاه‌ها با توان مالی بالا اقدام به جذب بازیکن می‌کنند، اظهار کرد: ما از این نظر در رده‌های پایین قرار می‌گیریم. از سال قبل هم طلب داریم. از لحاظ مالی باشگاه خیلی اهتمام کرد و دوید و مدیرعامل باشگاه کوشش کرد. ما با تیم‌های دیگر قابل مقایسه نیستیم.

وی در مورد اینکه سایپا باید در سه جبهه حضور داشته باشد، اظهار کرد: من نباید شرایط را تغییر یابم. من می‌توانم شرایط فنی و تمرینی تیمم را درست کنم. متاسفانه شرایط مالی سایپا خوب نیست. باید خوب تر از این‌ها پشتیبانی شویم. تیم ما باید در قاره آسیا بازی کند. بازی در لیگ قهرمانان قاره آسیا تبلیغ بزرگی برای کارخانه سایپا و فوتبال ایران هست. متاسفانه باید فراملی به این مسائل ببینیم. پشتیبانی کافی را باید دارا باشیم تا تیم خوبی درست کنیم. نمی‌خواهم از الان گلایه کنم، ولی سال قبل هم شرایط مالی خوبی نداشتیم.

دایی اضافه کرد: تیم‌هایی که تماشاگر ندارند، اگر انضباط مالی هم نداشته باشند یعنی هیچ. سایپا جزء این دسته از تیم هاست. پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، سپاهان، سپیدرود، فولاد و استقلال خوزستان هواداران خودشان را دارند. ما تماشاگر نداریم. برای تماشای بازی‌های سایپا ۲۰۰ نفر هم نمی‌آیند.

وی تاکید کرد: سال قبل تیم جوانی داشتیم. سال کنونی اهتمام می‌کنیم تیم را تقویت نماییم.

سرمربی تیم سایپا در مورد شائبات حضور خودش در تیم ملی و پرسپولیس اظهار کرد: به این مسائل فکر نمی‌کنم و به کارم با سایپا ادامه می‌دهم.

دایی در جواب به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه کی روش در روسیه از وی خواسته حافظ میراثش در تیم ملی باشد و این به معنای جانشینی اش در تیم ملی هست، اظهار کرد: کی روش درمورد جانشینی و مربیگری تیم ملی با من گفت وگو نکرده هست. کی روش درمورد ابزارها کمپ تیم ملی و یادگاری اش سخن گفت. او کوشش کرد این مسائل انجام گیرد. کی روش درمورد جانشینی تیم ملی حرفی نکرد و خودم هم دوست ندارم به این مسائل فکر کنم. با وجود اینکه مشکلات بسیاری در این چند سال در تیم‌هایی نظیر صبا و سایپا داشته ام، اما باز آرامش داشتم و دوست ندارم این آرامش را از دست بدهم.

وی در مورد بدهی برخی از باشگاه‌های لیگ پیروزی تاکید کرد: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال موظف هستند وثیقه‌های لازم را از تیم‌ها دریافت کنند. در اینصورت هیچ تیمی بدهکار نمی‌ماند و هزینه‌های بیخود انجام نمی‌دهد. وقتی می‌بینید باشگاهی ۳۰ میلیارد قرارداد بسته، اگر وثیقه بگیرید اهتمام می‌کند شرایط را بهبود ببخشد. من از همان راه آهن و نفت و صبا و پرسپولیس طلب دارم؛ چه شد؟ نفت رفت لیگ یک. صبا رفت لیگ دو. آیا پول ما را دادند؟

آیا پول ما را دادند؟دایی در مورد محرومیت باشگاه‌ها از سوی‌ای اف سی اظهار کرد: با من که تسویه حساب نشده هست. باید متاسفانه پولمان را از طریق ای اف سی دریافت کنیم. در مملکت خودمان منحصرا حرف می‌زنند. نظیر اینکه باید یک اهرم فشاری باشد تا بدهی بازیکنان و مربیان ایرانی را بدهند. چگونه می‌شود بازیکنان و مربیان بیگانه به سادگی چند برابر پولشان را می‌گیرند، ولی منحصرا ما پول نمی‌گیریم. پرسپولیس در این مدت چقدر بازیکن طلبکار بیگانه داشته که حتی بازی نکرده اند؟ اگر بخواهیم از حقمان دفاع کنیم، هزار حرف و حدیث ایجاد می‌کنند.

وی در مورد حضور تیم ملی ایران در جام جهانی و بازی با مراکش اظهار کرد: هیچ چیز قابل حدس نیست. بازیکنانمان این امید را دارند که از گروهمان صعود نماییم. مراکش نخستین و با اهمیت ترین دیدار ما هست. از لحاظ فوتبالی حتی شانس بردن هم داریم. بازیکنانمان باید تمام کوشش خود را دارا باشند تا با آگاهی کامل که قطعا کادر فنی در اختیارشان قرار می‌دهد، مقابل مراکش بازی کنند. می‌شود مراکش را برد، ولی بردن پرتغال و اسپانیا خیلی سخت هست. بچه‌های ایران همیشه روز‌های سخت را دوست دارند و در این روز‌ها نشان داده اند چقدر خوب می باشند. تیم ملی می‌تواند با فوتبال منطقی نتیجه های آبرومند بگیرد.

سرمربی سایپا در جواب به این سئوال که آیا برای تماشای جام جهانی به روسیه می‌رود؟ اظهار کرد: شاید بازی با اسپانیا به روسیه بروم.

دایی در انتهاء در مورد اینکه خیلی از اشخاص فوتبالی و غیر فوتبالی به روسیه می‌روند، اظهار کرد: نمی‌دانم. تیمم تمرین دارد و مجبورم بمانم. منحصرا بازی با اسپانیا را به روسیه می‌روم، چون پرواز مستقیم تا کازان وجود دارد.