عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:آنچه در این فتنه ها مهم است این است که فرد دچار اشتباه محاسباتی نشود و اگر اشتباهی صورت بگیرد به شکست انسان در این فتنه ها منجر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه آیت الله سید محمدمهدی میرباقری پنجشنبه شب در مراسم چهلمین روز شهادت حسن مختار زاده از شهدای امنیت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه فتنه اخیر به برکت خون پاک این شهدا برچیده شد، تصریح کرد:

وجود چنین جوانان مخلص و فداکاری که برای امنیت جامعه و مردم جان خود را تقدیم می کنند مایه مباهات است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با انتقاد از وضعیت افسار گسیخته فضای مجازی اظهار داشت: چنین فضایی به محیطی برای جولان و نجوای شیاطین و انتشار اخبار دروغ و فسق و فجور تبدیل می شود.

میرباقری خاطرنشان کرد: شهدایی مانند این شهید طلبه با اخلاص و اعتقاد خالصی که به هدف نهایی خود داشت هرگز دچار تردید نشد و سرانجام نیز کاملا مظلومانه شربت شهادت را سر کشید.

وی تصریح کرد:در عصر کنونی ارتباطات و سیاست های خبری جدید، صاحبان بنگاه های خبری علاوه بر اینکه از اصل واقعه خبر نمی دهند بلکه با پمپاژ اطلاعات و اخبار دروغ، ذهن جامعه هدف را هدایت و در شناخت افراد تزلزل ایجاد می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آیات الهی همیشه بر بازشناسی نقاط قوت و ضعف‌ و دقت بر اصلاح نقاط ضعف توصیه کرده است، یادآور شد: برای ثبات قدم در مسیر حق و ایمان لازم است تا ریشه امتحانات این مسیر به درستی شناخته شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: ابتلائات و امتحانات الهی اختصاص به قوم خاصی ندارد و امت های مختلف برای قدم نهادن به وادی ایمان، آنها را باید پشت سربگذارند و رسیدن به وادی شیرین ایمان از رهگذر عبور از ابتلائات دشوار می گذرد و این وادی، وادی حرف و ادعای صرف نیست.

وی آیه ۱۶ سوره مبارکه توبه را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه سختی‌های دنیا برای جداسازی صف مجاهدان از غیر مجاهدان است، یادآور شد:

طبق آیه ۱۵۴ سوره مبارکه آل عمران نیز امتحانات الهی برای محک میزان اخلاص ایمان نازل می شوند و فقط کسانی از این ابتلائات پیروز بیرون می آیند که پیرو امام زمان خود بوده و از تبعیت از ایشان دست بر ندارند.

آیت الله میرباقری با بیان این که اگر کسی منتظر و امیدوار باشد و امیدوارانه حرکت کند، حتما به مقصدی تعیین شده می رسد، ادامه داد: رمز و شرط عبور از فتنه ها مجاهده با نفس و جهاد اکبر در کنار تبعیت از ولی حق الهی است و در غیر اینصورت افراد در فتنه ها و تاریکی ها راه را از بیراهه گم می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در فتنه‌هایی از این جنس خداوند به دستگاه شیطان اجازه ایجاد مزاحمت به مسلمین را می دهد، گفت: آنچه در این فتنه ها مهم است این است که فرد دچار اشتباه محاسباتی نشود و اگر اشتباهی صورت بگیرد به شکست انسان در این فتنه ها منجر خواهد شد.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: بین ایذاء و عذاب الهی تفاوت وجود دارد و اگر انسان در برابر ایذاءها مقاومت و صبر به خرج دهد نزدیک است که رحمت الهی شامل حال او شده و از فتنه ها سربلند بیرون بیاید؛ تفاوت مومنان و منافقان در همین ایذاهای الهی مشهود می شود چرا که حرکت در مسیر حق به معنای سلامت از فتنه ها نیست اما این فتنه می تواند مردم را به دروازه رحمت الهی متصل نماید.

وی با تاکید بر اینکه «فتنه الناس» از موانع مهم در سر راه ایمان است، ابراز کرد: اگر انسان در برابر این فتنه ها مقاومت بخرج دهد به وادی ایمان رسیده و رحمت الهی شامل حال او می شود؛ این فتنه ها نردبان رشد و تعالی مومنان و محک خوردن منافقان و مدعیان دروغین است تا پرده نفاق از چهره افراد دنیاپرست برداشته شود.

حسن مختارزاده طلبه بسیجی فعال یگان فاتحین استان قم که بصورت خودجوش از سال ۹۸ بعنوان بسیجی همکار در گردان ۶۰۲ یگان امنیتی امام علی(ع) سپاه محمد رسول الله(ص) تهران نیز فعالیت داشت، در ماموریت آرام‌سازی اغتشاشات تهران مصدوم شد و پس از ۲۲ روز بستری در کما عصر جمعه ۱۸ آذرماه امسال به فیض شهادت نائل آمد.

این شهید بسیجی متولد سال ۱۳۸۰، طلبه پایه ۶ مدرسه علمیه عترت قم و از بسیجیان فعال یگان فاتحین سپاه استان بود که برای جلوگیری از آسیب رساندن اغتشاش‌گران به اموال عمومی و حفظ امنیت مردم نقش پر رنگی داشته‌است، همچنین این شهید والامقام در ماه‌های گذشته برای تامین امنیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به صورت داوطلبانه فعالیت می کرد.