امام جمعه قم گفت:در دوران استعمار جدید مواد مخدر به عنوان ابزاری در اختیار مستکبران قرار گرفته تا به این وسیله سود و حاکمیت ظالمانه را بیش از پیش استمرار بدهند.

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید محمد سعیدی خطیب جمعه قم در در مصلی قدس با اشاره به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: بدون تردید مصرف بی‌رویه و روزافزون مواد مخدر به عنوان یکی از بزرگترین مشکل‌های قرن حاضر تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: زیان‌های ناشی از مواد مخدر در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و خانوادگی بسیار سنگین است، تمدن غرب در راه سیطره هر چه بیشتر و بلعیدن جهان به ترویج و توسعه این مواد پرداخته است.

خطیب قم همچنین خاطرنشان کرد: در دوران استعمار جدید مواد مخدر به عنوان ابزاری در اختیار مستکبران قرار گرفته تا به این وسیله سود و حاکمیت ظالمانه را بیش از پیش استمرار بدهند.

وی اعتیاد را عاملی مهم در بروز بسیاری آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و یادآور شد: ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۶۵ درصد همسر آزاری‌ها، ۳۰ درصد شرارت‌ها و آشوب‌ها و اغتشاش‌ها، ۳۵ درصد کودک آزاری‌ها، ۲۰ درصد قتل‌های عمد، ۴۰ درصد سرقت‌ها و ۲۰ درصد جرایم منکراتی به طور مستقیم با موضوع مواد مخدر در ارتباط است.

وی گفت: در نظر خواهی انجام شده، مردم نخستین نقش را در از بین بردن و کاهش این آسیب اجتماعی به خانواده‌ها، سپس دولت و سازمان‌های مردم نهاد داده‌اند.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: بنابراین باید به طور همه جانبه و در همه سطوح از خانواده تا مدرسه، دانشگاه و محیط کار فعال شوند، تا جلوی این بلای خانمان سوز گرفته شود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)با اشاره به ششم تیرماه سالروز سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰ اظهار داشت: این روز یادآور وجود نعمت بابرکت شخصیتی الهی است که نه تنها رهبر رسمی جمهوری اسلامی و رهبر تربیتی جهان اسلام و محبوب قلب‌ها و فرمانده راهبردی جبهه مستضعفان به‌ویژه مظلومان فلسطین در برابر مستکبران جهان و صهیونیست‌هاست، بلکه راهبر جبهه حق علیه باطل است و در این عصر از امام زمان (عج) نیابت می‌کنند.

وی افزود: بدون مبالغه اکنون در جهان هیچ رهبری را مثل رهبر معظم انقلاب نداریم که در مسائل تربیتی، سیاسی و ارزشی و معنوی اینگونه با بصیرت و با نفوذ کلمه و بی‌اعتنا به دنیا و تهدیدها بتواند در مردم دنیا تاثیرگذار باشند به طوری که حتی برخی از دشمنان ایشان هم گاهی لب به تمجید و تعریف از ایشان می‌گشایند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: همه مراقب باشیم، قدر این بزرگوار را بدانیم و بر حول محور رهنمودهایشان حلقه بزنیم، تا وجود مقدس امام زمان(عج) بر ولایت مداری خالصانه مردم ما صحه بگذارند، و خداوند بر ظهور ولی عصر تعجل نماید.

نماینده ولی فقیه در قم تاکید کرد: به حول و قوه الهی مردم ما هرگز نمی‌گذارند، فاجعه رفتار مردم کوفه با حضرت مسلم بن عقیل‌(ع) در جمهوری اسلامی ایران نیز تکرار شود.

وی همچنین با گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یاران انقلاب و امام و روز قوه قضاییه گفت: فقدان و شهادت این بزرگواران برای مردم خیلی سخت و پرهزینه بود، ولی اگر بتوانیم از سیره و روش آنان درس و عبرتی بگیریم، تا حدودی این خسارت‌ها جبران خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی به حق در مساله نظم سرآمد بود، نه تنها نظم را در زندگی به جریان انداخته بود، بلکه سعی می‌کرد به دیگران هم این رمز موفقیت را با گفتار و رفتار بیاموزد.

سعیدی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی، عادت به کار دسته جمعی بود، این شخصیت به تنهایی همه ویژگی‌های مدیریت دسته جمعی و خصلت‌های این کار را داشت.

وی اضافه کرد: یکی از بارزترین خصلت‌های کار دسته جمعی این است که انسان بتواند از نظر و سلیقه خود در مقابل نظر و سلیقه جمع صرف‌نظر کند.

امام جمعه قم همچنین بیان داشت: پس از شهادت آیت‌الله بهشتی در شعارها گفته می‌شد، دشمن در چه فکری است، ایران پر از بهشتی است، اگر واقعا در عمل، باور و استقامت و سعه صدر در راه خدا این‌گونه باشیم، جای ایشان پُر شده‌است.