[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام حسن غریب در نشست خبری که ظهر یکشنبه در دادگستری کل استان قم برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه‌های مردم قم در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب است و قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دادسرای استان فعال شده است. وی با عنوان اینکه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام حسن غریب در نشست خبری که ظهر یکشنبه در دادگستری کل استان قم برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه‌های مردم قم در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب است و قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دادسرای استان فعال شده است.

وی با عنوان اینکه استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به منظور ارتقای سطح عفاف و حجاب در قم مورد تأکید است، تصریح کرد: در ماه‌های گذشته طرح‌های خوبی در استان اجرا شده است و هدف از تشکیل این قرارگاه هم افزایی و هماهنگی میان متولیان مختلف فعال در حوزه عفاف و حجاب است.

دادستان عمومی و انقلاب قم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسیدگی به پرونده پروژه رضوان بیان کرد: این پرونده هزار و ۴۰۰ شاکی دارد و تحقیقات این پرونده تکمیل شده و برای پیدا کردن اموال متهمان در حال بررسی هستیم.

وی با بیان اینکه پس از تکمیل پرونده و ارسال آن برای اجرای احکام، دادگاه این متهمان به صورت علنی برگزار می‌شود، تصریح کرد: دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده، تلاش برای ردیابی وجوه پرداختی مردم، امکان شناسایی و توقیف اموال بیشتر از متخلفان است.

حجت الاسلام غریب بیان کرد: باید توجه داشت هرچه اموال بیشتری شناسایی شود در مرحله اجرای احکام در احقاق حقوق مالباختگان موفق‌تر خواهیم بود.

وی ادامه داد: اموال مهمی از متهم این پرونده شناسایی شده است اما تحقیقات برای شناسایی اموال بیشتر از این متهم برای احقاق حق مالباختگان ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قم با بیان اینکه متهم از هر خریدار مبلغ ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون ریال و درمجموع حدود یک هزار میلیارد ریال دریافت کرده است، گفت: با پیگیری‌های قضایی و انتظامی متهم دستگیر و روانه زندان شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قم همچنین بر نقش مؤثر تعامل اصحاب رسانه با دستگاه قضایی در پیشگیری از جرم و ارتقای احساس امنیت تأکید کرد و گفت: سیاست دستگاه قضایی حمایت حداکثری و برخورد حداقلی با فعالان عرصه رسانه‌ای استان است.

[ad_2]