رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: دشمن امروز برای نابودی دین، روش سکولاریسم و غیردینی کردن امور را اختیار کرده و می‌خواهد سنگرها را از ما بگیرد، دین ما را به خانه ها ببرد و حکم خدا روی زمین بماند.

به گزارش پایگاه خبری شهر کریمه، حسن عباسی در ویژه برنامه جشن گرامیداشت دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، بیان کرد: دشمنان برای زدن اسلام، از زدن حوزه علمیه و روحانیت شروع می‌کنند و تلاش های گسترده‌ای برای تخریب حوزه علمیه قم و نجف با اقدامات رسانه ای و امنیتی انجام می‌دهند که به مقصد نرسیدن آن‌ها، نشان از کارآمدی نهادهایی دارد که در عرصه تمدن سازی دینی نقش بی‌بدیلی از خودشان ارائه داده اند.

 

وی با اشاره به اینکه سطح دین داری و احیای دین خدا بسیار متفاوت با پنجاه سال گذشته است اظهارداشت: پنجاه سال پیش مردم ما از سواد کمی برخوردار بودند و بحثی از بانک و بورس و… مطرح نبوده است، اما امروز ما با جامعه ای روبه رو هستیم که در همین شهر قم هفت مرجع تقلید ۱۵۰ مرتبه فریاد می‌زنند که سیستم بانک ما ربوی است اما باز هم برخی بی‌توجه به این مسئله هستند.

 

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: آمریکا و اروپا به مذاکره با ما نیازمند هستند و جمهوری اسلامی ایران اصلا وابسته به کشورهای آمریکا، اروپا و … نیست بلکه با نگاه به آموزه‌های اسلام به دنبال تمدن نوین اسلامی است‌.

 

وی با بیان اینکه دشمن برای زدن دین، روش سکولاریسم و غیردینی کردن امور را اختیار کرده، گفت: دشمن می‌خواهد سنگرها را از ما بگیرد، دین ما را به خانه ها ببرد و حکم خدا روی زمین بماند اما کل آنچه که ما از زندگانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌شناسیم این است که ایشان دغدغه احیاء امر الهی بود که خلاصه شده در احیاء امر ولی فقیه بود.

 

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه اصل سکولاریسم این است که دین را ببرید در پستو و به عرصه اجتماع نیاورید، اضافه کرد: تز انقلاب اسلامی این است که دین را به عرصه اجتماع بیاوریم و حکومت اسلامی تشکیل شود که بالای سر آن ولایت باشد و ولایت نفوذ در قلب‌ها و صیانت از ذهن‌ها است.

وی تصریح کرد: عقیده دشمنان این است که تز انقلاب اسلامی از قم شروع شده پس آنتی تز انقلاب نیز باید از قم آغاز شود؛ و اینکه چرا آنتی تز انقلاب از قم شروع می‌شود، یا بدلیل این است که آنهایی که وظیفه دارند پشتوانه حکومت اسلامی باشند، تنبلی می‌کنند؛ و یا به این دلیل است که حجم عظیم تولیدات فکری و شیوه اداری دشمن جلوی چشمشان را گرفته است و از هر تلاشی کناره گیری میکنند.

 

عباسی ابراز کرد: اینکه ما انسان ها مقام عبودیت داریم، اینکه باید به معرفت توحیدی برسیم، اینکه باید تقوا داشته باشیم و در جامعه قسط را ارائه کنیم، ساز و کار اسلام است که هنر امام راحل آوردن این جریان روی عرصه بود.

 

وی افزود: عدم تحقق غدیر در صدر اسلام موجب شد که انقلاب جهانی شیعه با امام علی (ع) شروع شود و استمرار نهضت ایشان با ۱۱ امام بعدی ادامه یابد و در سال ۱۳۵۷ منتج به انقلاب شکوهمند اسلامی شود و تلاش زعما و علما بسترساز انقلاب بوده است.

 

رئیس اندیشکده یقین در رابطه با آثار آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: پاسخ این سوال که «چرا برخی از مدعیان دهه اول جریان انقلاب اسلامی، بعدها بازگشتند و ضد ولایت فقیه و طرفدار رابطه با آمریکا و دفاع از مستکبران شدند» را آیت الله صافی گلپایگانی در تشریح «حدیث عرضه دین» حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به امام شان بیان کرده اند و راز این جریان را محک نخوردن دین‌داری کسانی که اسم و رسم دارند در نظام جمهوری اسلامی دانسته اند.

 

وی بیان کرد: کسانی در مصادر امور کشوری صاحب منصب شدند و دین شان محک خورد و در فتنه ها آزمایش شدند و معلوم شد که دین آنها عمر نداشته و زمین خوردند و این نشان از وجود یک خلأ در سبک زندگی ما است که همه ما در زندگی خود نیاز به مقوله مهمی به‌نام عرضه دین داریم.

 

انتهای پیام/