وی دنبال کرد: ربا جنگ با خداوند هست و باید در بازار از این پدیده دوری شود، علاوه بر این رسول اکرم (ص) در روایتی فرمود که اگر با منافق مواجه شوم، خوب تر از آن هست که با محتکر مواجه شوم، یعنی محتکر از منافق هم بدتر هست و کسی که احتکار می‌کند، ملعون […]

وی دنبال کرد: ربا جنگ با خداوند هست و باید در بازار از این پدیده دوری شود، علاوه بر این رسول اکرم (ص) در روایتی فرمود که اگر با منافق مواجه شوم، خوب تر از آن هست که با محتکر مواجه شوم، یعنی محتکر از منافق هم بدتر هست و کسی که احتکار می‌کند، ملعون هست.

ریاست بسیج اصناف، تجار و بازاریان کشور اضافه کرد: بازار دو چهره دارد، یک چهره دیندار و انقلابی هست، ولی چهره دیگر بازار می‌تواند اقتصاد کشور و دین را نابود کند، بازار چهره‌های زیادی در ترویج دین و پشتیبانی از انقلاب اسلامی ایران دارد، زیادی از راویان احادیث امامن معصومین (ع) بازاری بودند و بازار خاستگاه مردان بزرگ هست.

حسن پور اصناف را طبق گفتار امام خمینی (ره) بازوان محکم نهضت انقلاب اسلامی دانست و تصریح نمود: مقام معظم رهبری هم فرمودند که اولین گروهی که به ندای امام راحل جواب دادند، بازاریان دیندار بودند، روز شهادت حاج مهدی عراقی به اسم روز بسیج اصناف نامگذاری شده هست، امام خمینی (ره) فرمودند که شهادت این شهید برای من سنگین بود.

وی دنبال کرد: بازار در نهضت انقلاب اسلامی ایران حمایت کننده امام خمینی (ره) بود و اصناف تاحالا ۱۱ هزار شهید تقدیم اسلام کردند، دشمن در پی جدا کردن بازار از انقلاب اسلامی هست، در دوره انقلاب بازار شهر قم برای پشتیبانی از امام راحل ۱۵ ماه تعطیل بود، بازاریان شهر قم هزار شهید تقدیم اسلام کردند.

ریاست بسیج اصناف، تجار و بازاریان کشور اضافه کرد: بازار در فتنه ۸۸ هیچ گاه با فتنه گران معیت نکرد، حالا هم در جنگ اقتصادی که بازار نفس هایش به شماره افتاده هست، ولی هم چنان در رکاب ولایت ایستاده، وظیفه ما در بازار حالا رعایت حال مردم هست. افسران جنگ اقتصادی، فعالین اقتصادی بخش خصوصی می باشند و ما به عنوان بسیج و سپاه از این قشر پشتیبانی می‌کنیم.

حسن پور وظیفه بسیج اصناف را کمک به تحقق بازار اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی دانست و تصریح نمود: بازاری اسلامی می باشد که هم شواهد اسلامی داشته و هم به لحاظ باطن اسلامی باشد، بازار پررونق، بازار اسلامی هست، بازار راکد بازار اسلامی نیست، در این راستا ترویج فقه بازار را در بسیج اصناف در دستور کار داریم.

وی دنبال کرد: از سال گذشته تاحالا ۲۵۰ هزار نفر در دوره‌های فقه بازار به مدت ۶ ساعت شرکت داشتند، علاوه بر این برپایی دوره‌های مخصوص احکام برای صنوفی مثل قصابی و املاکی را در دستور کار داریم.

ریاست بسیج اصناف، تجار و بازاریان کشور اضافه کرد: علما باید به طور جدی در بازار حضور پیدا نمایند و نباید بین بازاریان و علما فاصله بیفتد، در راستا در پی تجلیل از علمای بازار هستیم، علاوه بر این بازاریان همیشه در بازداشت از محرومین در صف نخست بودند، برای ایجاد گروه‌های جهادی بازاریان خیر برنامه ریزی کردیم و در زمین لرزه سرپل ذهاب شاهد کمک این گروه‌ها بودیم.

حسن پور با اشاره به آمادگی بسیج برای کمک به دولت گفت: وظیفه خودمان را کمک به دولت می‌دانیم، حجم بسیج در سراسر کشور به دولت معرفی شده هست تا بسیج مشکلات مردم را حل کند، کسبه را برای معرفی و فروش کالای ایرانی تشویق می‌کنیم، اگر کالای ایرانی توسط مردم خریداری شود، مشکلات اقتصاد کشور حل می‌شود، وظیفه بسیج در زمان کنونی شناسایی شبکه‌های احتکار هست.