استاندار قم گفت: دفاع مقدس بیانگر پیروزی امت حذب‌الله برابر تمامیت کفر بود که مردان و زنان ایرانی با ایمان و پیروزی از امام راحل در آن نقش‌آفرینی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، سیدمحمد آقامیری امروز در «همایش نقش زنان در دفاع مقدس» که در سالن کرامت برگزار شد، اظهار کرد: جنگ ترکیبی امروز مهم‌ترین مسئله‌ای است که علیه میهن ما از سوی دشمنان آغاز شده است.

وی افزود: همه ما می‌دانیم و تجربه ثابت کرده است که امت حزب‌الله همواره پیروز است. در دفاع مقدس نیز جنگی ترکیبی در ابعاد گوناگون را شاهد بودیم، تمامیت کفر و دنیا در مقابل ایران اسلامی ایستاده بود اما فرزندان عزیز ما با ایمان قوی و رهبری امام راحل مقابل آنان پیروز شدند.

استاندار قم گفت: دفاع مقدس ترکیبی از حضور زنان و مردانی بود که از همه سنین در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند. خواهران بسیجی ما در ۸ سال جنگ تحمیلی در ارکان مختلف همچون درمان، خدمات و حتی خط مقدم نقش پررنگی داشتند.

وی اشاره کرد: مادران عزیز ما پشت جبهه در ابعاد مختلف جنگ فعالیت داشتند. جمع‌آوری کمک‌های مردمی، دوخت لباس، جمع‌آوری و بسته‌بندی مواد خوراکی و… بخشی از اقدامات آن‌ها بود.

آقامیری عنوان داشت: اما یکی از مهم‌ترین اقدامات مادران تشویق فرزندان و همسران خود برای حضور در جبهه‌ها بود. آن‌ها بر این باور بودند که فرزندانشان باید سهمی در حفظ خاک داشته باشند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری همسران شهدا فقط مختص به آن برهه زمانی نبود بلکه امروز بعد گذشت چندین دهه از دفاع مقدس وقتی به فرزندان شهدا نگاه می‌کنیم بسیاری از آن‌ها جمعیت نخبگانی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه اشاره کرد: اینکه امروز مقام معظم رهبری معتقد است نزدیک به قله هستیم این دستاورد بزرگ نتیجه رشادت‌های مادران، همسران و خواهران ماست. بانوان ما امروز نیز نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند.

آقامیری اظهار داشت: بزرگان به یاد دارند قبل از انقلاب چه کسانی برای ما تصمیم می‌گرفتند و ما اجازه نداشتیم سرنوشتمان را خودمان تعیین کنیم اما امروز با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری ما برای منطقه تصمیم ‌می‌گیریم.

وی تاکید کرد: اقتدار و برکاتی که نظام جمهوری اسلامی ایران کسب کرده نتیجه خون پاک شهدایی است که در دوران جنگ امام خود را تنها نگذاشته و جان‌ برکف علیه دشمنان ایستادگی کرده و اجازه نداده یک وجب خاک از میهن اسلامی‌مان جدا شود.

استاندار قم در پایان تصریح کرد: دشمن امروز در جنگ ترکیبی به‌دنبال این است که دختران و پسران را از ما بگیرند و آن‌ها را دین زده کنند.‌ اما با توسل به ائمه و فضل الهی این‌بار نیز در جنگ پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/