وی اضافه کرد: آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی در شهر نجف اشرف دیده به جهان گشود. معظم له تحصیلات ابتدائی را در مدرسه علوی نجف به انتهاء رسانید و پس از آن وارد حوزه علمیه نجف گردید و پس از گذراندن دوره سطح به حلقه درس خارج آیت‌الله العظمی شهید سیدمحمدباقر صدر […]

تعلیم آیت الله هاشمی شاهرودی با دقت بالا و همراه با نوآوری بود

وی اضافه کرد: آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی در شهر نجف اشرف دیده به جهان گشود. معظم له تحصیلات ابتدائی را در مدرسه علوی نجف به انتهاء رسانید و پس از آن وارد حوزه علمیه نجف گردید و پس از گذراندن دوره سطح به حلقه درس خارج آیت‌الله العظمی شهید سیدمحمدباقر صدر  پیوست.

خوبانی اظهار کرد: زنده یاد شاهرودی در سن ۲۷ سالگی ورقه اجتهاد را از شهید سیدمحمد باقر صدر دریافت نمود و علاوه بر این در درس خارج امام خمینی(ره) و آیت‌الله خویی هم شرکت کرده و بهره‌های بسیاری برد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در زمینه‌های علمی فعالیت‌های بسیار زیادی داشت، اظهار کرد: علمای زیادی از تعلیم درس خارج فقه و اصول وی بهره‌مند شده‌اند و درس وی از دقت بسیار بالایی بهره مند و همراه با نوآوری بوده هست.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر اظهار کرد: آیت‌الله شاهرودی در سمت‌هایی مثل ریاست مؤسسه دایرهالمعارف فقه اسلامی، ریاست قوه قضائیه، ریاست تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای نگهبان بوده و کتاب‌های زیادی در زمینه‌های گوناگون از وی منتشز شد.

انتهای پیام