آیت الله حسین نوری همدانی مرجع جهان تشیع، پیش از ظهر امروز با پدر شهید بزرگوار آرمان علی وردی، شهیدی که در اغتشاشات سال گذشته به شهادت رسیده است، دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آیت الله حسین نوری همدانی مرجع جهان تشیع، پیش از ظهر امروز با پدر شهید بزرگوار آرمان علی وردی، شهیدی که در اغتشاشات سال گذشته به شهادت رسیده است، دیدار کرد.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع شهادت در فرهنگ اسلام پرداخت و با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) که می فرمایند: «فَوْقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بَرٌّ حَتَّى یُقْتَلَ اَلرَّجُلُ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ فَإِذَا قُتِلَ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ فَلَیْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ»؛ بالاى نیکى هر نیکوکارى نیکى است تا آنکه انسان در راه خدا کشته شود، و چون در راه خدا کشته شد دیگر بالاى آن نیکى نیست، به تبیین جایگاه والای شهادت براساس احادیث و روایات پرداختند و آنرا عالی ترین آرزوی علمای بزرگ اسلام دانستند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه ضمن تمجید از پدر و مادر شهید، چنین فرزندی را مایه عزت و افتخار دانست و گفت:  شهید شما هم مجاهد بود و هم طلبه؛ به شما و خانواده شما شهادت جوان برومندتان را تبریک عرض میکنم و بدانید که شهید در محضر خداوند متعال آنچنان جایگاه والایی دارد که می تواند هفتاد تن از خویشاوندان خود را شفاعت نماید و خداوند از ایشان می پذیرد.

وی در این دیدار دفاع از انقلاب و اسلام را توفیق دانسته و تاکید کرد: دشمنان همیشه در صحنه هستند تا به این نظام آسیب برسانند و لازم است همه در مسیر انقلاب و حفظ نظام با هوشیاری عمل کنند تا توطئه دشمنان خنثی گردد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: آرزوی همه ائمه اطهار (علیهم السلام) و علمای بزرگ ما، مرگ همراه با شهادت بوده است؛ لذا حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) در نامه ای خطاب به مالک اشتر از خداوند میخواهد که زندگی خود و مالک ختم به شهادت شود و همچنین امام سجاد (علیه السلام) در صحیفه سجادیه آرزوی شهادت دارد. معظم له حفظ ارزشهای اسلامی و انقلابی را ضروری دانستند.