وی با اشاره به این که سهمیه برنج استان شهر قم نیز برای تنظیم بازار شب عید به میزان یکهزار و ۷۳ تن تخصیص پیدا نموده هست، گفته بود: برنج دانه بلند هندی به میزان ۴۴۷ تن و به نرخ مصوب هرکیلو ۵۶ هزار ریال برای استفاده کننده، برنج هندی دانه کوتاه به میزان ۴۴۷ […]

وی با اشاره به این که سهمیه برنج استان شهر قم نیز برای تنظیم بازار شب عید به میزان یکهزار و ۷۳ تن تخصیص پیدا نموده هست، گفته بود: برنج دانه بلند هندی به میزان ۴۴۷ تن و به نرخ مصوب هرکیلو ۵۶ هزار ریال برای استفاده کننده، برنج هندی دانه کوتاه به میزان ۴۴۷ تن و به نرخ هرکیلو ۲۶ هزار ریال و برنج تایلندی به میزان ۱۷۹ تن و به نرخ هر کیلو ۳۹ هزار ریال درنظر گرفته شده هست و در دو فاز طبق احتیاج بازار، از طریق فروشگاه های زنجیره ای استان توزیع می گردد.
وی دنبال کرد: سازگاری های لازم با کشتارگاه ها و اصناف استان برای تامین گوشت و مرغ گرم در ایام نوروز انجام شده هست و کشتارگاه های دام و طیور در این ایام به طور نوبتی فعال هستند، تا شهروندان در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.
همت با اشاره به برپایی با نظم جلسه های کمیته تنظیم بازار و ارزاق استان، اظهار کرد: برای تنظیم بازار اقلام پروتئینی مثل گوشت و مرغ منجمد مورد احتیاج تهیه و به نرخ مصوب که طبق شرایط بازار تعیین می گردد در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: سهمیه گوشت مرغ منجمد استان ۳۱۰ تن و سهمیه گوشت قرمز ۲۰ تن خواهد بود که در صورت احتیاج به محصول اکثر، امکان افزایش این سهمیه فراهم هست.
وی علاوه بر این با اشاره به نابود شدن زیادی از واحدهای مرغ تخم گذار استان در اثر مریضی آنفولانزای پرندگان، دنبال کرد: شهر قم هشت درصد تخم مرغ کشور را تامین می کرد اما حالا برای تامین تخم مرغ مورد احتیاج خود استان واردات انجام می گیرد.
وی نرخ هر شانه تخم مرغ در فروشگاه های منتخب زنجیره ای استان را ۱۲۶ هزار ریال عنوان نمود.
مدیر تنظیم بازار فرآورده ها و نهادهای سازمان جهاد کشاورزی شهر قم اظهار کرد: کنترل و بازرسی مخصوص توسط دستگاه های نظارتی استان بر بازار میوه و سایر مایحتاج مردم در ایام عید نوروز به عمل می آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد گردید.
۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/