به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از اردبیل، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور دیروز، سوم شهریورماه در حاشیه سمینار «طلایه‌داران تبلیغ» در اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دنیای امروز مبلغان و علما باید بیشتر از پیش اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش باشند گفت: امید داریم که […]

ارتباط با نسل جوان نیازمند مهارت مخاطب‌شناسی استبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از اردبیل، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور دیروز، سوم شهریورماه در حاشیه سمینار «طلایه‌داران تبلیغ» در اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دنیای امروز مبلغان و علما باید بیشتر از پیش اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش باشند گفت: امید داریم که با هدایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و مشارکت نهاد‌های دینی و حوزوی استان یک برنامه جامع برای حوزویان استان عرضه داده و با مشارکت حوزه شاهد پیشرفت دانش علمی و مهارت پژوهشی حوزویان باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه حوزه نگاه معامله‌گری به تبلیغ ندارد، اضافه کرد: مبلغانی که در راستای تبلیغ دین فعالیت می‌کنند باید عشق و علاقه به کار خود دارا باشند و حوزه نیز به هیچ عنوان در پی نادیده گرفتن بحث معیشت طلاب و مبلغان نیست و در این ارتباط به منظور برطرف مشکلات ضروری و معیشتی طلاب طرح‌هایی در دست آماده شدن هست.
اعرافی تصریح نمود: ارتباط مناسب با گروه‌های متفاوت مردم من جمله نسل جوان نیازمند مهارت مخاطب‌شناسی بوده که در روایات اهل بیت(ع) به آن اشاره شده و طلاب و حوزویان باید به این مبحث توجه دارا باشند.
وی گفته بود: انواع هجمه‌های رسانه‌ای غربی بر بر علیه جوانان و نوجوانان در حال برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن هست که باید طلاب و روحانیون از فرصت‌هایی مثل محرم و صفر برای هدایت و آگاهسازی جوانان استفاده نمایند.
مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: نوآوری در امر تبلیغ یک مبحث حائز ارزش بوده و در کمال خوشبختی حوزه دارای یک میراث و سرمایه بزرگ دینی هست که باید بتوانیم از این سرمایه حوزه برای تبلیغ و هدایت جوانان و نوجوانان به خوبی استفاده نماییم.

انتهای پیام