[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد حاج ابولقاسم دولابی در دومین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، طی سخنانی یکی از مهم‌ترین مناسک دینی را روزه‌داری دانست و افزود: هر آنچه در قرآن کریم در مورد مسائل اجتماعی و فردی مطرح […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد حاج ابولقاسم دولابی در دومین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، طی سخنانی یکی از مهم‌ترین مناسک دینی را روزه‌داری دانست و افزود: هر آنچه در قرآن کریم در مورد مسائل اجتماعی و فردی مطرح شده در راستای افزایش استقامت و مقاومت آحاد جامعه است.

وی قرآن کریم را کتاب مقاومت عنوان کرد و افزود: افزایش مقاومت فردی در آیات مختلف قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است بنابراین شخصی که می‌خواهد به این مهم دست پیدا کند باید توجه بیشتری به آیات قرآن کریم داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، توحید را یکی از اصیل‌ترین آموزه‌های دینی عنوان و تصریح کرد: توحید موجب می‌شود موضوعات اعتقادی و مقاومت انسان در برابر دشمن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: عطوفت و مهربانی در جامعه نسبت به فقرا موجب کاهش فقر و از بین بردن فاصله طبقاتی و مقاوم شدن جامعه می‌شود.

حجت الاسلام حاج ابولقاسم با بیان اینکه مقاومت انسان هنگام روزه‌داری مضاعف می‌شود، افزود: رزمایش مقدس کمک مؤمنانه در سایه روزه‌داری به وجود می‌آید و زمینه‌ساز زدودن فقر از چهره جامعه خواهد شد و مقاومت ملی و فردی را نیز افزایش می‌دهد.

وی یکی از فواید روزه‌داری سلامت جسم دانست و تصریح کرد: روزه‌داری موجب دفع شدن سموم انباشته شده در بدن می‌شود و آحاد جامعه اسلامی به واسطه این روزه‌داری و کسب سلامت جسمی در برابر آفات مقاوم خواهند شد.

روزه داری موجب افزایش مقاومت انسان می‌شود

رئیس پژوهشگاه فقه نظام کاستن فقر از چهره جامعه را موجب افزایش مقاومت اجتماعی و فردی دانست و افزود: روزه داری موجب افزایش مقاومت انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه روزه صبر و مقاومت انسان را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: انسان مؤمن در ماه مبارک رمضان تمرین صبوری می‌کند و خود را در مقابل خواسته‌ها مقاوم می‌سازد.

حجت الاسلام حاج ابولقاسم دولابی بیان کرد: روزه‌داری انسان را به مقام مراقبت و تقوی می‌رساند و فردی که اهل مراقبت و تقوی باشد مقابل دشمن کوتاه نمی‌آید.

وی گفت: مردم شریف ایران طی ۴۰ سال مقابل دشمن ایستادگی و به واسطه باورهای دینی و قرآنی و اعتقادی مقابل دشمنان مقاومت کردند.

[ad_2]