قم- رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: افتخار روحانیت این است که از مجتهد تراز اول تا طلبه پایه اول در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر چهارشنبه در نشست کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی با عنوان دفاع از اسلام ناب محمدی و حاکمیت ارزش‌ها که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر گرفته از مبانی قرآنی و دینی است و میدان دار اصلی این عرصه نیز روحانیت بوده که رهبری آن برعهده امام خمینی (ره) بوده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به نقش آفرینی روحانیت و عالمان دین در برهه‌های مختلف بیان داشت: تاریخ پر از مواردی است که نشان می‌دهد روحانیت در دفاع از دین و اسلام حضور خونینی داشته است.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امام راحل در راستای پیروزی انقلاب اسلامی اولین نفر بود که خود را برای شهادت آماده کرده بود و اراده ایشان برای از میان برداشتن طاغوت استوار بود.

وی افزود: تمام اقدامات امام راحل و شهدای روحانیت در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای باقی ماندن دین در کشور بوده است و آنان در این مسیر جانفشانی کردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) افزود: مقایسه زمان فعلی با دوران طاغوت خیانت بزرگی است، ما امروز از نعمت حکومت اسلامی برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه حکومت از مهم‌ترین نیازهای بشر است افزود: اگر یک دین در زمینه حکومت حرفی برای گفتن نداشته باشد این دین ناقص است.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین رسالت حوزویان تبیین اندیشه امام راحل است گفت: اگر حضور روحانیت در عرصه مبارزه نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) عنوان داشت: افتخار روحانیت این است که از مجتهد تراز اول تا پایه اول در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

[ad_2]

منبع