همزمان با افزایش تلفات صهیونیست‌ها به بیش از ۱۲۰۰ نفر، دستگاه‌های تبلیغاتی ارتش رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا با جعل تصویر، نیروهای فلسطینی را به کشتن کودکان متهم کنند، اما بسیاری اذعان کرده‌اند که حماس دست به قتل کودکان نزده و تصاویر کشتار کودکان جعلی است.

در میانه نبرد فلسطینی‌ها علیه اشغالگران تصاویری از کودکان در قفس با عنوان «کودکان شهر سدروت» دست به دست می‌شود و برخی کاربران با انتشار این تصاویر مدعی شدند که حبس این کودکان در قفس کار نیروهای فلسطینی است. دو روز پیش هم تصویر دیگری با عنوان سرهای بریده کودکان در فضای مجازی منتشر شد و برخی ادعا کردند که کار، کار حماس است. با این حال تصویر کودکان در قفس مربوط به اسارت کودکان سوری در هشت سال پیش در جریان حمله داعش به سوریه بود و کودکان سربریده هم عکسی جعلی و قدیمی از آب درآمد. «اورن زیو»، خبرنگار- عکاس اسرائیلی که در روزهای گذشته مشغول پوشش رویدادهای جنگ بوده در واکنش به شایعاتی مبنی بر اینکه حماس کودکان اسرائیلی را در یک روستا سر بریده گفت: «در جریان حمله نیروهای حماس به شهرک کفار عزه، هیچ دلیل و مدرکی نیافتیم که نشان دهد حماس کودکان را سربریده است و جای تأسف دارد که اسرائیل اکنون این ادعاها را دستاویزی برای تشدید بمباران غزه قرار داده است.»
همچنین چندی پیش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد شهرک‌نشینان می‌گویند نیروهای مقاومت کاری به کودکان‌مان نداشتند و روی دیوارها نوشتند: «القسام کودکان را نمی‌کشد.» جالب آن بود که دروغ بزرگ سربریدن کودکان فلسطینی را برای نخستین‌بار شبکه آی-۲۴ اسرائیل منتشر کرد، اما این دروغ بزرگ از سوی خبرنگاران و کاربران مستقل خیلی زود تکذیب شد و آی-۲۴ هم مدرکی دال بر ادعای خود ارائه نکرد.
شهادت ۳۰۰ کودک در ۵ روز
حقیقت آنکه جبهه جنگ فقط در میدان نبرد و توپ و تانک نیست، بلکه بخش مهم‌تری از جنگی که امروز در فلسطین جریان دارد، جنگ روایت‌‎هاست. جنگی که رسانه‌های مدافع رژیم اسرائیل به آن دامن می‌زنند تا از رژیم صهیونیستی چهره یک رژیم مظلوم و قربانی را نشان دهند. در این میان رژیم صهیونیستی نیز تلاش دارد تا جای خود را با قربانی و مظلوم اصلی نبرد یعنی فلسطینیان تغییر دهد، اما تاریخ را نمی‌توان تحریف کرد. براساس اعلام رسمی منابع فلسطینی تا روز پنجم بمباران رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، بیش از ۳۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب قتل کودکان توسط نیروهای فلسطینی، جنایتکار اصلی را رژیم صهیونیستی توصیف و اعلام کرده است: «رژیم اشغالگر از طریق بمباران هوایی و شلیک‌ موشک‌های ممنوعه بین‌المللی تا این لحظه ۱۰۵۵ غیرنظامی فلسطینی از جمله بیش از ۳۰۰ کودک و ۲۰۰ زن را به شهادت رسانده و ۵۱۵۰ غیرنظامی دیگر که بیش از ۱۲۰۰ نفر از آنان کودک و ۱۰۰۰ نفر نیز زن هستند، را مجروح کرده است و ده‌ها نفر از کادر پزشکی را هم شهید یا زخمی کرده است و هنوز هم ده‌ها نفر از شهروندان اعم از زن و کودک و سالخورده زیر آوارها در حال جان دادن هستند. غیرنظامیان همچنان به شیوه‌ای هدفمند مورد هدف قرار می‌گیرند و این رژیم اقدام به قطع برق و آب به روی ساکنان غزه کرده و مانع از ورود کمک‌های غذایی و دارویی برای آنان می‌شود.»
جعل تصاویر توسط رژیم صهیونیستی
جعل تصویر و تلاش برای وارونه جلوه دادن تحولات فلسطین از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی ارتش رژیم صهیونیستی مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است، تا آنجا که سازمان نظارت بر حقوق بشر یورو- مدیترانه، ارتش رژیم اسرائیل را به جنایت جنگی و جعل تصاویر ویدئویی متهم کرد. این سازمان در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خود نوشت که «سربازان اسرائیلی چند مرد فلسطینی که خود را تسلیم کرده بودند از پشت مورد هدف قرار داده‌اند و سپس با رها کردن چند قبضه سلاح در کنار اجساد آنها مدعی شدند که رزمندگان مقاومت را کشته‌اند.»
کارنامه سیاه کودک‌کشی رژیم صهیونیستی فقط محدود به نبرد اخیر طوفان الاقصی نیست، بلکه صهیونیست‌ها سال‌هاست مشغول کودک‌کشی در فلسطین هستند. براساس گزارش سازمان ملل متحد که وب‌سایت دفاع از حقوق کودکان فلسطینی آن را منتشر کرده، نیروهای صهیونیستی و شهرک‌نشینان از سال ۲۰۰۸ تا کنون حداقل ۳۷۵۲ غیرنظامی فلسطینی را در سراسر کرانه باختری اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه به شهادت رسانده‌اند. همچنین براساس اسناد جمع‌آوری شده توسط بنیاد دفاع از حقوق کودکان فلسطینی، از سال ۲۰۰۰ تاکنون نیروهای صهیونیستی و شهرک‌نشینان بیش از ۲۳۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.
محمد عبدالفتح محمد عوده، ۹ ساله، دیاب محمد دیاب ابوبید، ۶ ساله، یازان فارس محمد رباع، ۸ ساله، خواهر و برادر لعیان ۸ ساله و انس ناصر شاهده ابوفهم ۴ ساله، یوسف سمیر رمضان ۱۰ ساله، محمد عماد ابرک العموری ۹ ساله فقط بخش کوچکی از نام ۳۰۰ کودکی است که در ۵ روز اخیر بر اثر بمباران نوار غزه توسط صهیونیست‌ها جان خود را از دست داده‌اند. با این حال رژیم صهیونیستی اجازه انتشار خبرها درباره وضعیت انسانی نوار غزه همزمان با بمباران را نمی‌دهد و دو روز پیش از تلگرام خواسته بود تا حساب‌های خبری مربوط به مقاومت فلسطین و تحولات نوار غزه را مسدود کند، هرچند تلگرام به این درخواست مقامات تل‌آویو پاسخ منفی داده بود. همچنین رئیس دانشگاه تل‌آویو اعلام کرده است که با دانشجویانی که اقدامات حماس را توجیه می‌کنند، قاطعانه عمل می‌کنیم!
حذف کامل یک محله غزه
شدت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تا بدان‌جاست که مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین بامداد چهارشنبه گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی با ۲۰۰ بار بمباران یکی از محلات غزه، همه ساختمان‌های این محل را تخریب و این محله را با خاک یکسان کردند. همچنین روز گذشته تصاویری از سه کودک فلسطینی با نام‌های هادی، شام و علی به همراه مادرشان، سلام میما و پدرشان منتشر شد که همگی در حملات هوایی به خانه‌شان شهید شدند. مادر این کودکان خبرنگار بود و همزمان روز گذشته «محمد فایز یوسف ابو مطر»، خبرنگار ۲۸ ساله فلسطینی در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسید. یکی از اهالی غزه در حساب کاربری خود در فضا مجازی نوشته بود: «غریب‌ترین کاری که امشب انجام دادم این بود که دوتا از پسرانم را با دوتا از پسران برادرم عوض کردیم. که اگر خانه آنها موشک خورد از خانواده آنان کسی زنده بماند و اگر خانه ما موشک خورد، از خانواده ما کسی زنده بماند…» همچنین جنایت صهیونیست‌ها در میدان جنگ در قالب استفاده از بمب فسفری علیه ساکنان غزه ادامه دارد و وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد: «اسرائیل اشغالگر در منطقه حی‌الکرامه در شمال غزه علیه فلسطینیان از بمب ممنوعه فسفری استفاده می‌کند.» پیش از این نیز، دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک نیز در گزارش‌های قبلی به استفاده اسرائیل از بمب‌های فسفری در حملات به نوار غزه اشاره کرده بود.
افزایش آمار تلفات صهیونیست‌ها
در پنجمین روز جنگ در فلسطین، آمار تلفات صهیونیست‌ها طی ۵۰ روز گذشته از ۱۲۰۰ نفر هم فراتر رفت. همچنین شمار مجروحان صهیونیست از ۳۰۰۰ نفر گذشت. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در این ارتباط اعلام کرد که شمار مجروحانی که به بیمارستان‌ها منتقل شدند به ۳۰۰۷ مجروح رسید که ۴۷۱ نفر از آنها طی ۲۴ ساعت منتهی به ساعت مذکور بستری شدند و حال ۱۰۹ نفر از مجروحان جدید وخیم گزارش شده است. با اضافه شدن این رقم شمار مجروحان صهیونیست که با شرایط وخیم در بیمارستان بستری هستند به ۳۴۵ نفر رسید، در حالی که حال ۲۸ مجروح نیز بسیار وخیم اعلام شده است.
ادامه ارزیابی اطلاعاتی نادرست تل‌آویو در روز پنجم جنگ
ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد که کنترل همه شهرک‌های مجاور غزه را که در عملیات حماس مورد نفوذ قرار گرفته بود تحت‌ کنترل گرفته و هیچ عملیات نفوذ دیگری نمی‌تواند انجام شود، اما روز چهارشنبه در پنجمین روز عملیات، نه‌‌تنها این ارزیابی اشتباه از آب درآمده و هنوز عملیات‌های نفوذ به سدروت و شهرک‌های دیگر انجام شده بلکه در جبهه شمالی نیز رژیم صهیونیستی از نفوذ عناصر مقاومت خبر دادند و این رژیم با نفوذ از شمال و جنوب رو‌به‌رو شد.
نتانیاهو: تاکنون چنین حملاتی ندیده بودیم
روز گذشته همچنین نتانیاهو در گفت‌وگو تلفنی با بایدن گفت: «در حال حاضر لحظات سختی را سپری می‌کنیم. در طول تاریخ‌مان چنین اقدامات و حملات خشنی را ندیده بودیم.» نتانیاهو همچنین تاکید کرده که تلاش دارد تا انتقام بگیرد، اما بسیاری این سخن نتانیاهو را بی‌اعتبار ارزیابی کرده‌اند. مجله آمریکایی «فارن‌پالسی» در یادداشتی از سختی‌ها و مشکلاتی که رژیم اشغالگر در راستای تلاش برای مقابله با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با آن مواجه خواهد شد، پرده برداشت و نوشت، به‌رغم اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ممکن است به مشکلات پیش‌رو در جنگ اعتراف نکند، اما احتمالاً می‌داند که جنبش حماس در قالب اسرای اسرائیلی خود راه نجاتی دارد. تا زمانی که اسرائیلی‌ها در دستان حماس هستند، نتانیاهو برای مذاکره جهت آزادی آنها تحت فشار قرار خواهد گرفت.
معنای حمله حماس برای اسرائیل
نشریه آمریکایی «فارن‌افرز» نیز در گزارشی درباره پیامدهای عملیات بزرگ و بی‌سابقه «طوفان الاقصی» نوشت: «حمله حماس نشان داد اسرائیل برخلاف گذشته برای حملاتش تاوان پس خواهد داد و اگر به کشتار بی‌رویه مردم غزه ادامه دهد، اسرائیل با حملات جدیدی رو‌به‌رو خواهد شد. با توجه به مقیاس حملات حماس و شوکه‌شدن اسرائیل، این رژیم هیچ گزینه آسانی برای واکنش به این حمله ندارد. حتی اگر اسرائیل در انجام یک واکنش قاطع موفق باشد، در ادامه با انتخاب‌های دشواری رو‌به‌روست.»
تکذیب دستور حمله از سوی ایران
«علی برکت»، از سران حماس در گفت‌وگویی با آسوشیتدپرس در بیروت که دو روز پیش انجام شد، نکات مهمی را درباره عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت و گفت: «تنها تعداد انگشت‌شماری از فرماندهان نظامی از ساعت حمله اطلاع داشتند و حتی شاخه سیاسی حماس اطلاع نداشت.» به گفته برکت، حمله برای متوقف کردن مذاکرات صلح عربستان و اسرائیل نبود و آماده کردن آن بیش از یک سال طول کشید. علی برکت همچنین علت حمله را سیاست‌های کابینه راستگرای افراطی اسرائیل در سال گذشته برشمرد و به نگه‌داشتن ۱۲۰۰ فلسطینی در بازداشت بدون تفهیم اتهام اشاره کرد. این مقام ارشد حماس، اخبار مرتبط با صدور دستور حمله از طرف ایران یا طراحی آن از سوی ایران را تکذیب کرد و مدعی شد که گرچه حزب‌الله و ایران قبلا به حماس کمک کرده‌اند، اما حماس از سال ۲۰۱۴ در ساخت راکت و آموزش نیروهای خود، خودکفا عمل کرده است.
حادثه امنیتی در دیمونا
آخرین خبرها حاکی است منابع عبری از حادثه‌ای امنیتی در کارخانه‌ای در منطقه تاسیسات اتمی «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی و شنیده شدن صدای تیراندازی در این مکان خبر می‌دهند. به گفته این منابع، به‌دنبال فعال‌شدن گسترده آژیرهای هشدار در حیفا و شمال فلسطین اشغالی، نتانیاهو و بنی‌گانتز فورا به مقر ستاد ارتش برای ارزیابی جدید وضعیت رفته‌اند.