به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازیزد؛ ؛ استاندار یزد  با بیان اینکه مهم‌ترین نعمتی که خداوند متعال بعد از خلقت بشر در قرآن کریم به آن تبیین دارد، موهبت خواندن و نوشتن و علم‌آموزی هست، بیان داشت: اگر نعمتی بالاترین از آموختن و نوشتن بود خداوند متعال بعد از اشاره […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازیزد؛ ؛ استاندار یزد  با بیان اینکه مهم‌ترین نعمتی که خداوند متعال بعد از خلقت بشر در قرآن کریم به آن تبیین دارد، موهبت خواندن و نوشتن و علم‌آموزی هست، بیان داشت: اگر نعمتی بالاترین از آموختن و نوشتن بود خداوند متعال بعد از اشاره به خلقت انسان آن را ذکر می‌کرد، ولی می‌بینیم که سفارش به خواندن و نوشتن جزء دستورات اولین دین مبین اسلام و قرآن کریم هست.

محمود زمانی قمی اضافه کرد: هیچ رویداد و واقعه عظیمی بدون مدد گرفتن از وسیله هنر محافظت و ثبت نمی‌شود و در میان شاخه‌های مکرر هنری، زبان شعر گویاترین و تأثیرگذارترین زبان هست.

  استاندار یزد در انتهاء اظهارات خود، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع اهالی کتاب و مطالعه، از دست‌اندرکاران برپایی بیست و چهارمین نشست ملی کتاب‌خوان شعر کشور تشکر نمود.

  میلاد عرفان‌پور، شاعر معروف کشوری و میهمان مخصوص نشست کتاب‌خوان شعر استان در سخنانی شعر انقلاب اسلامی را شعری آرمانی، پاک و ارزشی معرفی و عنوان نمود: شعر انقلاب لزوماً به رویداد شگرف برتری انقلاب اسلامی در سال ۵۷ نپرداخته هست، لکن ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل این انقلاب الهی را داد می‌زند.

  وی در ادامه اظهارات خود به معرفی کتاب رجعت سرخ ستاره از استاد علی معلم دامغانی، شاعر معروف و باکسوت کشور پرداخت و اظهار کرد: استاد علی معلم، کسوت بلندی در شعر انقلاب اسلامی دارد و در آثار وی ردپایی از اشعار بلند پیشینیان ادب این کشور مثل فردوسی، بیدل و خاقانی دیده می‌شود، ولی با این حال زبان شعری معلم، زبان خاص خودش هست و به هیچ‌کس شبیه نیست.

عرفان‌پور با اشاره به نوآوری بدیع استاد علی معلم در خلق قالب شعری غزل – مثنوی، اظهار کرد: این قالب شعری را استاد معلم خلق کرده و به جامعه شعری پیشنهاد داده هست که شاگردان وی نیز به نهایت در این حوزه وارد گردیده و آثار ارزشمندی خلق کرده‌اند.

  رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در اوائل این نشست، حضور استاندار یزد، مسئولین، اهالی فرهنگ و ادب استان و جمعی از دانش‌آموزان و مربیان آموزشگاه دخترانه اویسی یزد را گرامی داشت و اظهار کرد: نشست‌های کتاب‌خوان به منظور به اشتراک‌گذاری تجربیات مطالعاتی نخبگان و اهالی کتاب و مطالعه برگزار می‌شود و نشست حاضر نیز بهانه‌ای گردید تا جمعی از استادان ادب، به معرفی کتاب‌های مفید و برگزیده خود در حوزه شعر بپردازند.

 

  در انتهاء بیست و چهارمین نشست ملی کتاب‌خوان شعر کشور که با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار گردید، به عرضه دهندگان معرفی کتاب لوح سپاس و یادمان نشست تقدیم گردید.

این نشست که با حضور محمود زمانی قمی، استاندار یزد و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و مسئولین استانی برگزار گردید، ۵ تن از شاعران معروف استان به معرفی کتاب‌های برگزیده خود پرداختند.

میلاد عرفان‌پور، شاعر معروف کشوری و خالق آثاری مثل از شرم برادرم، جشن فراموشی‌هاو از آخر مجلس نیز میهمان مخصوص این نشست بودهمچنین کارت عضویت سراسری کتابخانه‌های عمومی استان به زمانی قمی، استاندار یزد اهدا گردید.