خطیب جمعه قم گفت: زن تراز انقلاب اسلامی مرزهای فرهنگی و جغرافیایی را در نوردیده است و به عنوان یک شاخص تمدنی توانسته است فرهنگ لیبرال را به چالش جدی بکشاند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ قم با اشاره به  نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی گفت: خطیب جمعه قم گفت: زن تراز انقلاب اسلامی مرزهای فرهنگی و جغرافیایی را در نوردیده است و به عنوان یک شاخص تمدنی توانسته است فرهنگ لیبرال را به چالش جدی بکشاند.

وی ادامه داد: امروز زنان دانا، توانا، کوشا و پویا در عرصه های مختلف فنی، اجتماعی، مدیریتی، فرهنگی و… در کنار حفظ بنیاد خانواده و حفظ عزت و کرامت به منزله الگو مورد توجه زن معاصر است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: زن تراز انقلاب اسلامی مرزهای فرهنگی و جغرافیایی را در نوردیده است و به عنوان یک شاخص تمدنی توانسته است فرهنگ لیبرال را به چالش جدی بکشاند.

امام جمعه قم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با بانوان بیان کردند که خانه داری زن به منزله خانه نشینی زن نیست بلکه به معنای هسته اصلی ساخت جامعه متعالی و تمدن سازی است و البته مدیریت پر مهر زنان در امر خانواده بدون پشتیبانی و حمایت مردان و تلاش برای رونق کسب میسر نیست.

تولیت حرم نورانی کریمه اهل بیت(س)با اشاره به شهادت دانش آموزان گروه سرود مدرسه قطب راوندی بیان کرد: این دانش‌آموزان در سال ۱۳۶۵ برای تمرین سرود در دهه فجر به سینما تربیت رفته بودند که توسط میگ‌های بعثی به شهادت رسیدند.

وی در رابطه با جهاد تبیین گفت: رهبر معظم انقلاب بر پایه حکمت و نورانیت علاوه بر ترسیم نقشه راه، پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی ملت ایران، امیدآفرینی و الهام بخشی حرکت ملت و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها و به فعلیت رساندن سرمایه‌های اجتماعی به این امر تاکید دارند.

امام جمعه قم افزود: راهبر این امور و وظیفه همگانی ما جهاد تبیین است و دشمنان با فتنه انگیزی، تخریب روحیه، جنگ ادراکی و شناختی و وارونه کردن حقایق در جنگ روایت‌ها و شایعه سازی می‌خواهند شکست خودشان را با ایجاد مانع فرا روی پیشرفت مردم ایران جبران کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران در مناسبت های گوناگون مانند ۱۳ آبان، ۹ دی و… با حضور در میدان و تجدید بیعت، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند اما با این حال نباید از جهاد تبیین آن هم به طور مستمر کوتاهی کرد و باید با زبان رسا، شفاف و بلند اعلام کنیم که نظام اسلامی در نقطه پیشرفت قرار دارد و با هم افزایی و همدلی در سطوح مدیریتی گوناگون و مانع زدایی توطئه های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

خطیب جمعه قم اظهار کرد: اکنون که چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی در راه است باید کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها بازگو شود؛ البته این امر به معنای بی توجهی به نقص‌ها و کمبودها نیست اما نباید به بهانه آسیب شناسی در دام دشمن برای تضعیف باورها و ارزش‌ها و نادیده گرفتن خدمات نظام جمهوری اسلامی و تلاش شبانه روزی خدمتگزاران قرار بگیریم.